عنوان عکس
عنوان عکس
عنوان عکس
عنوان عکس
عنوان عکس
عنوان عکس



قرارگاه ضد صهیونیستی کمیل

▪️یک سازمان صهیونیستی اعلام کرد که حزب‌الله لبنان طی یک ماه ۷۱۹ حمله علیه این رژیم با سلاح‌های مختلف انجام داده است. سازمان «۱۷۰۱» اسرائیل اعلام کرد که حزب‌الله لبنان در ماه چهارم میلادی ۷۱۹ حمله علیه این رژیم با سلاح‌های مختلف انجام داده است. (این نوع گزارش دادن بیشتر برای مدیریت فضا است تا گفتن حقیقت!)

▪️در اعلام جزئیات این حملات آمده است: در این ماه ۵۷۴ فروند موشک و راکت، ۱۰ موشک سنگ، ۷۴ موشک‌ ضدزرهی و ۶۱ پهپاد به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک شد. این سازمان در گزارش خود آورده است که در این حملات ۲ اسرائیلی کشته و ۳۲ نفر مجروح شدند. (این تعداد کشته‌ها را زیاد جدی نگیرید!)

▪️یک روز پس از آغاز تجاوزات رژیم اشغالگر به نوار غزه از هفتم اکتبر، حزب‌الله لبنان اولین طرف در محور مقاومت بود که با انجام حملاتی به شمال فلسطین اشغالی، رسما به عملیات فلسطینی طوفان الاقصی ملحق شد و پس از آن مرزهای لبنان و سرزمین‌های اشغالی فلسطین به‌صورت روزانه و تقریبا ۲۴ ساعته صحنه تبادل آتش میان حزب‌الله لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی شده است.

▪️رسانه‌های عبری گزارش دادند از زمان آغاز نبرد طوفان الاقصی و شلیک موشک از جنوب لبنان، چندین افسر و نظامی صهیونیست کشته و ده‌ها پایگاه نظامی آن‌ها توسط حزب‌الله هدف گرفته شده است و به همین دلیل کابینه تندرو «بنیامین نتانیاهو» مجبور به تخلیه هزاران شهرک‌نشین از شمال فلسطین اشغالی شد و تعدادی از شهرک‌نشینان هم خودشان از منطقه فرار کردند. منابع رسمی می‌گویند که 230 هزار شهرک‌نشین از منطقه شمالی فراری شده‌اند.


موضوعات مرتبط: صهیونیست
برچسب‌ها: صهیونیست , فلسطین , یهود , لبنان


تاريخ : ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ | | نويسنده : ارتباطات قرارگاه ضد صهيونيستي كميل |

یک استاد خوب در مرحله اول باید به کاری که انجام می دهد علاقه داشته باشد . اگر علاقه ای در کار نباشد روش ها و تکنیک های دیگر برای تبدیل شدن به استاد خوب موثر واقع نخواهد شد .

استاد باید دروسی را تدریس کند که خودش به آن درس ها علاقه دارد و بر آن دروس مسلط است .

اساتید عالی معمولا همواره در حال یادگیری هستند و تونایی های خودشان را به صورت مداوم افزایش می دهند .

این اساتید در کلاس درس به دانشجو احترام می گذارند و سعی می کنند مطالب را از دید دانشجو ببینند

و به ساده ترین زبان ممکن مطالب را توضیح می دهند .

در کلاس های دانشگاه بسیار خوب است کلاس به صورت دوطرفه و تعاملی برگزار گردد .

اساتید خوب که دانشجویان راضی و موفقی دارند اینطور نیست که در کلاس فقط خودشان حرف بزنند

و متکلم وحده باشند .

به هر میزان دانشجویان در کلاس مشارکت بیشتری داشته باشند در نهایت بازدهی کلاس بالاتر خواهد بود .

اساتید خوب با پرسیدن سوالات مناسب حین تدریس سطح سواد دانشجویان را مورد ارزیابی قرار می دهند

و متناسب با آن تدریس می کنند.

این اساتید جو راحت و آزادی را در کلاس ایجاد می نمایند

به گونه ای که دانشجویان در عین حال که به استاد و کلاس احترام می گذارند

سوالات خودشان را هم راحت می پرسند

و اظهار نظر می کنند .

ويژگي ها و صفات استاد خوب

ويژگي هاي فردي از مهم ترين موضوعات تعليم و تربيت است

كه با توجه به اهميت و جايگاه آن مورد بررسي قرار مي گيرد ،

اين ويژگي ها عبارتند از:

1 . عشق و علاقه

2 . خوشرويي و خوش خويي

3 . سعة صدر

4 . صداقت و درستكاري

5 . آرامش روحي

6 . قدرت بيان

7 . آراستگي ظاهري

استاد موفق ، کسی است که سعی می‌کند عزت نفس دانشجویان را بهبود و ارتقا بخشد.

استاد موفق ، کسی است که به تفاوت‌های فردی دانشجویان توجه می‌کند،

تفاوت های فردی را می‌پذیرد ،

از مقایسه آنان اجتناب می‌نماید

و میزان پیشرفت یا پسرفت هر دانشجویی را با خودش

و با گذشته خودش مقایسه می‌کند.

استاد خوب ، کسی است که به احساسات و عواطف دانشجویان توجه می‌کند

و در صورت نیاز با آنان همدلی می‌کند.

استاد موفق، کسی است که تلاش می‌کند هنگام رو به رو شدن با رفتارهای نامطلوبِ دانشجویان ،

افت انگیزش و افت تحصیلی ،

علت‌های بروز رفتارها را مورد شناسایی قرار دهد

(توجه به اصل علت و معلول).

استاد موفق و خوب ، کسی است که

هنگام رو به رو شدن با رفتارهای نامطلوب دانشجویان،

از کوره در نمی‌رود

و با شکیبایی واکنش مناسب از خود نشان می‌دهد.


موضوعات مرتبط: آموزش
برچسب‌ها: استاد , معلم , دانشجو , شاگرد


تاريخ : ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ | | نويسنده : ارتباطات قرارگاه ضد صهيونيستي كميل |

در مورد موفقیت سامانه‌های پدافندی غربی برای هدف قرار دادن موشک‌های بالستیک ایران چند روز پیش مطلبی را نوشتم و تاکید کردم که ۹۰ درصد موشک‌های بالستیک ایرانی به اهداف خود اصابت کرده‌اند و ادعای آمریکایی‌ها مبنی بر اینکه موفق شدند از طریق موشک‌های پدافندی ناوهای مستقر در دریایی مدیترانه این موشک‌ها را سرنگون کنند دروغی بیش نیست. بر اساس آماری که بنده داشتم فقط ۳ موشک موفق شده بودند کلاهک‌های جدا شونده موشک‌های ایرانی را هدف قرار دهند و حالا رادیو رژیم صهیونیستی اعتراف کرده که این ناوهای جنگی ۸ تیر موشک ضد موشک شلیک کردند که فقط دو اصابت موفق داشته و ۶ فروند دیگر هیچ توفیقی در هدف قرار دادن موشک‌های ایرانی نداشتند.

در نظر داشته باشید چه سامانه‌های ایجیس و موشک پدافندی SM3 پیشرفته‌ترین و گران قیمت‌ترین سامانه پدافندی آمریکایی است و قیمت هر تیر موشک آن چند میلیون دلار است وقتی این سامانه ۶ موشکش به هدر می‌رود بدانید که تاد، پاتریوت، فلاخن داوود، آرو، باراک و دیگر سامانه‌های پدافندی مستقر در روی زمین عملاً هیچ کاری از پیش نبرده‌اند.


موضوعات مرتبط: نظامی
برچسب‌ها: موشک , بالستیک , پداوند غرب , صهیونیست


تاريخ : ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ | | نويسنده : ارتباطات قرارگاه ضد صهيونيستي كميل |

پیش‌‌بینی شهید حمید باکری از سرنوشت رزمندگان بعد از جنگ

شهید باکری قبل از شهادت خطاب به هم‌رزمانش گفت :

دعا کنید که خداوند شهادت را نصیب شما کند .

در غیر این صورت زمانی فرا می‌رسد که جنگ تمام می‌شود

و رزمندگان سه دسته می‌شوند:

دسته‌ای که به مخالفت با گذشته خود برمی‌خیزند و از آن پشیمان‌اند .

دسته‌ای که راه بی‌تفاوتی در پیش‌گرفته و غرق زندگی مادی می‌شوند

و دسته‌ای که به گذشته وفادار می‌مانند و احساس وظیفه می‌کنند

و از شدت مصائب و غصه‌ها دق خواهند کرد.

پس از خداوند بخواهید با رسیدن به شهادت از عواقب زندگی پس از جنگ در امان باشید ،

چون عاقبت ۲ دسته اول ختم به خیر نخواهد شد

و جزء دسته سوم ماندن هم بسیار سخت خواهد بود.


موضوعات مرتبط: 8 سال دفاع مقدس ، شهدا
برچسب‌ها: شهید باکری , رزمنده , ختم به خیر , دفاع مقدس


تاريخ : ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ | | نويسنده : ارتباطات قرارگاه ضد صهيونيستي كميل |

به مناسبت روز خلیج فارس باید یک تو دهنی محکم و جانانه از جنس وعده صادق

در دهان نجس پس افتاده های آل نهیان در ابوظبی زد .

این جرثومه های فساد و تباهی از صهیونیستها بدتر و دریده تر و نجس تر هستند .


موضوعات مرتبط: سخن روز
برچسب‌ها: ابوظبی , آل نهیان , خلیج فارس , صهیونیست


تاريخ : ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ | | نويسنده : ارتباطات قرارگاه ضد صهيونيستي كميل |
دیپلماسی گل
دیپلماسی گل

در دیدار قبلی شی و بلینکن در ژوئن سال گذشته، نیلوفرهایی که نماد صلح و هماهنگی هستند، در مرکز میز قرار گرفتند... اما این بار نیلوفر آبی با کروتون‌ها جایگزین شد ؛ گیاهی سمی ...

حقیقت این است که روابط چین و آمریکا به شدت بارانی شده است و سفر وزیر امور خارجه آمریکا به چین هیچ دستاوردی نداشت و اختلافات میان طرفین به شکل فزاینده و عجیبی در حال عمیق‌تر شدن است. وزیر امور خارجه آمریکا در این سفر انتظار داشت یا برخی خواسته‌های کاخ سفید در رابطه با اقدامات جهانی کن برسد ولی چینی‌ها به دو خواسته اصلی آمریکایی‌ها که یکی جدا شدن از روسیه و دیگری هم نخریدن نفت از ایران بود تن ندادند.


موضوعات مرتبط: سخن روز
برچسب‌ها: چین ف آمریکا , دیپلماسی گل , ایران و روسیه


تاريخ : ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ | | نويسنده : ارتباطات قرارگاه ضد صهيونيستي كميل |

🔻امروز دهم اردیبهشت، در تقویم جلالی ایرانی به عنوان روز خلیج فارس نامگذاری شده است. روزی که بیش از آنکه یک روز مانند همه روزهای تقویم باشد، به لحاظ هویتی و ماهیتی برای تک تک ایرانیان یک ارزش ذاتی و یک غیرتِ تاریخی محسوب می‌شود. دلیل این موضوع هم، تلاش برخی کشورهای تازه به جغرافیا پیوسته در حاشیه خلیج فارس است که به دلیل فقر تاریخی و فرهنگی، به دلیل نداشتن پشتوانه هنری و فکری دنبال آن هستند که تا با تنها داشته خودشان یعنی «پول» هویت‌سازی کرده و به نوعی برای خودشان یک «خرده فرهنگ» دست و پا کنند. اما این مهم به این سادگی به دست نخواهد آمد؛ تاریخ و فرهنگ چیزی نبوده که در یک روز و دو روز ساخته شود که برخی از این طرف‌ها که عمرشان از اسکله صادرات نفت خارک هم کمتر است بخواهند مدعی‌اش شوند و آن را تغییر دهند.

🔻اما فارغ از این مسائل، مهمترین عامل درنگه‌داشت و نکوداشت هر رویدادی صرف پرداختن به آن در همان روز تقویمی نیست، بلکه باید هویت را مانند یک مولود در تمام طول زمان پرورش داد و به آموزش آن اقدام نمود. خلیج فارس هر چند فقط یک نام نیست و چنانکه در بالا هم گفتم یک هویت و یک تاریخ طولانی از زندگی ما ایرانی‌ها در کرانه و پس‌کرانه آن است، بنابراین باید در لحظه لحظه زندگی ما باید جریان داشته باشد. در طول سال‌های اخیر تلاش‌های ویژه‌ای برای پررنگ کردن اهمیت و جایگاه دریا در اقتصاد و سیاست کشور را شاهد بوده‌ایم، این خبر خوبی است اما صرف این مساله نمی‌تواند تمام‌کننده باشد و کار تنها حاکمیت نیست، بلکه قاطبه مردم باید در این مسیر همراهی و همکاری کنند.


موضوعات مرتبط: سخن روز
برچسب‌ها: خلیج فارس , 10 اردیبهشت , نکوداشت , فارس

ادامه مطلب

تاريخ : ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ | | نويسنده : ارتباطات قرارگاه ضد صهيونيستي كميل |

دنیا را باید به «پیش و پس از عملیات بزرگ وعده صادق» تقسیم کرد. تکنولوژی و دانش ایرانی بر تمام داشته‌های غرب پیروز شد و آن‌ها با تمام قدرت پدافندی خود حریف یک درصد قدرت آفندی ایران نشدند. همانگونه که در بالا گفتم، ایران با هزینه بسیار اندک، یعنی بسیار کمتر از 50 میلیون دلار عملیاتی گسترده و پیچیده را انجام داد که اگر قرار بود همان عملیات را امریکایی‌ها انجام دهند بیش از دو میلیارد دلار برایشان آب می‌خورد.

دنیا تمام این محاسبات را دیده و می‌بیند؛ پیش از این هم قدرت تسلیحات ساخت ایران را در یمن، عراق، سوریه، لبنان، غزه و مهم‌تر از همه در تاسیسات نفتی آرامکو، عین الاسد، اربیل و ارتفاع 60 هزار پایی تنگه هرمز و در نهایت هم آسمان اوکراین دیده بود و می‌دانست که در غرب آسیا اتفاقی افتاده است. امریکایی‌ها با تلاش‌هایی این‌چنین می‌خواهند مانع از رسیدن صدای حقیقت به گوش مردم جهان شوند، آن‌ها دوست ندارند کسی به واقعیتِ قدرت ایران پی برده و بداند که می‌توان با یک پنجم پول یک سامانه پاتریوت یک سامانه 15 خرداد یا سوم خرداد خرید که قابلیت‌هایش هم بیشتر از پاتریوت است...

این را می‌توان در مورد دیگر سامانه‌های تسلیحاتی هم گفت ؛ ارزان‌فروشی ایران موضوعی نیست که غرب بتواند به سادگی از آن عبور کند. روس‌ها فقط 400 میلیون دلار دادند و صدها پهپاد ایران خریداری کردند و همه دیدند که چه بلایی بر سر ناتو درآورد و اگر همین تعداد پهپاد را قرار بود ناتو در اوکراین استفاده می‌کرد باید 10 برابر آن هزینه می‌کردند؛ به همین دلیل باید گفت مشتری‌هایی که برای خرید تسلیحات سراغ ایران آمده‌اند خودشان زمانی حاضر نبودند به ایران فشنگ بفروشند و امروز برای برخی تسلیحات التماس می‌کنند. در مورد تسلیحاتی که برای صادرات معرفی شده‌اند باید گفت که این‌ها فقط نوک کوه یخی است که در روز حادثه دشمن می‌تواند اندازه واقعی آن را مشاهده کند. حالا وزیر جنگ امریکا هر چه دوست دارد، بگوید.


موضوعات مرتبط: نظامی ، راهبرد و تحلیل ، صهیونیست
برچسب‌ها: صهیونیست , وعده صادق , بالستیک , 26 فروردین


تاريخ : ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ | | نويسنده : ارتباطات قرارگاه ضد صهيونيستي كميل |

حمله ایران در شب تاریخی 26 فروردین‌ماه، چیزی کمتر از 50 میلیون دلار برای ایران هزینه در بر داشت، در حالی که به اعتراف رسانه‌های غربی آن‌ها فقط برای رهگیری و انهدام پهپادهای پرتابی از ایران بیش از یک میلیارد و 150 میلیون دلار هزینه کردند و بماند که برای رهگیری و سرنگونی احتمالی موشک‌های ایرانی چقدر هزینه کرده باشند که بر اساس ویدئوهای متعدد منتشر شده، در این مقابله هیچ توفیقی نداشتند و بیشتر موشک‌های بالستیک ایرانی با عبور موفق از پیشرفته‌ترین سامانه‌های پدافندی غربی، اهداف خودشان را منهدم کردند.

من پیش از حمله تنبیهی نوشتم که آنچه روی خواهد داد برای هر دو طرف ماجرا از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، هر طرفی پیروز این میدان باشد و بتواند موفقیت خود را اثبات کند، آینده را در دست خواهد داشت. اگر ایران بتواند از سد سامانه‌های پدافندی چند لایه دشمن بگذرد، پیروز نهایی میدان خواهد بود و می‌تواند به جهان نه تنها قدرت نظامی خودش را ثابت کند، بلکه قدرت علمی و تکنولوژیک برآمده از یک اراده درونی را هم منصه ظهور برساند و جهان با چشم واقعیت آنچه را که در صحنه عملیات روی داد را مشاهده کند.

از طرف دیگر در حالی که ایران از پیشرفته‌ترین و بهترین دارایی‌هایش استفاده نکرد، در حالی که فقط یک موج حمله شکل داد و به موج دوم و سوم نرسید، در حالی که تعداد پرتابه‌ها بسیار کمتر از توان ایران در یک نبرد واقعی و حقیقی بود، باز هم دشمن در مقابل آن کم آورد و نتوانست از خودش دفاع کند. اینکه صهیونیست‌ها ابتدا مدعی سرنگونی 99 درصدی پرتابه‌ها شدند به این دلیل بود که می‌دانستند که اگر عدد کمتری را بگویند چه اثرات ویرانگری روی بازاریابی آن‌ها دارد و جهان دیگر سراغ تسلیحات و تجهیزات ساخت آن‌ها نمی‌رود! درست مانند روزی که ایران هایپرسونیک فتّاح را ساخت و امریکایی‌ها گفتند «نمی‌توانند تایید کنند» چرا که اگر تایید می‌کردند به قول سردار حاجی‌زاده صدها میلیارد دلار هزینه آن‌ها ضربدر صفر می‌شد.


موضوعات مرتبط: نظامی ، صهیونیست
برچسب‌ها: صهیونیست , وعده صادق , بالستیک , 26 فروردین


تاريخ : ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ | | نويسنده : ارتباطات قرارگاه ضد صهيونيستي كميل |

۱۰ نشانه ای که میتونی سلامت رابطه عاطفی خودت رو باهاش بسنجی :

۱. باهاش همونقدر ساده و راحت میتونی صحبت کنی که با دوستای صمیمیت صحبت می کنی؟
۲. به جای محدود کردن همدیگه رو به فعالیت های بیشتر تشویق می کنید ؟
۳. نکته رو درک کردین که هر کدوم تون گاهی به تنهایی نیاز دارید.
۴. اهداف همسوی زیادی دارین که برای نزدیک شدن بهشون در حال تلاش هستید.
۵. در سخت ترین شرایط هم این اطمینان رو دارید که کنارتون خواهد ماند
۶. از ابراز کردن احساساتتون خجالت نمی کشید و او هم احساس شما رو بدون پاسخ نمیذاره
۷. گاهی ممکنه دچار بحث و دعوا شید اما این باعث نمیشه بذارید کسی جاشو برای شما بگیره
۸. پیشش احساس امنیت دارید.
۹. برای تصمیم گیریهای زندگی با هم مشورت و مشارکت دارید.
۱۰. دنبال تحمیل نظراتتون به هر قیمتی نیستین


موضوعات مرتبط: روان شناسی
برچسب‌ها: خانواده , روانشناسی , سلامت رابطه , عاطفه


تاريخ : ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ | | نويسنده : ارتباطات قرارگاه ضد صهيونيستي كميل |

۱. شکایت کنید ولی سرزنش نکنید ، شکایت رفتار رو نشونه میده ، سرزنش شخصیت رو ، آدمها دوست ندارن شخصیتشون زیر سوال بره ، پس به جای گفتن اینکه چیزی رو برمیداری بذار سرجاش دیگه چقدر تو تنبلی! بهتره بگیم حجم کارهای خونه به اندازه کافی خسته کننده ست ، این رفتار تو خسته کننده ترش میکنه


۲. به جای تو بیشتر از جملاتی استفاده کنید که با من شروع میشه . عبارتهایی که با "من" شروع میشه بار سرزنش و عیب جویی کمتری داره و شنونده در برابر اون کمتر دفاعی میشه به جای گفتن تو به خرج کردنا توجهی نداری بهتره بگی من از هردومون میخوام که بیشتر پس انداز کنیم!

۳. . تو بحث ها مودب بودن به نفع خودته به سه دلیل . یک : بی ادبی فقط لج آدم رو بالا میاره . دو : تو دلش بمونه شر میشه . سه : آدم بیشتر دوست داره به حرف آدم مودب گوش بده . پس ، از لطفا ، ممنون میشم اگه و ... تو رابطه هاتون زیاد استفاده کنید .


موضوعات مرتبط: روان شناسی ، مرد اردیبهشتی ، خوب زندگی کنیم
برچسب‌ها: روانشناسی , بگو مگو , خانواده , درگیری


تاريخ : ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ | | نويسنده : ارتباطات قرارگاه ضد صهيونيستي كميل |

دنیا عجایب بسیاری دارد و یکی از این عجایب را می‌توانید در این چند خط بخوانید .

اظهار نظر وزیر جنگ آمریکا در مورد تسلیحات ایران...؟! آستین که تا این لحظه هیچ روایت دقیق درست و قابل اعتنایی از حمله موشکی و پهپادی ایران به سرزمین‌های اشغالی ارائه نکرده و حاضر نشده روایت درست را به افکار عمومی منتقل کند برای کمک و نجات رژیم اشغالگر به این شکل با کلمات و جملات بازی می‌کند! اینکه وزیر جنگ آمریکا از ایران خواسته تا کارآمدی سیستم‌های تسلیحاتی و برنامه‌ریزی خودش را بررسی کند؛ اصلاً نکته عجیب و تعجب برانگیزی نیست چرا که لحظاتی پس از حمله ایران رئیس جمهور آمریکا در گفتگو با نخست وزیر رژیم تروریست صهیونیستی به وی گفت حساب کن در این برد پیروز شده‌ای و چون موشک‌ها و پهبادهای ایرانی را سرنگون کرده‌ایم پس طرف پیروز ماجرا تو هستی؟!

اظهارات آستین دقیقاً در راستای همین موضع رئیس جمهور آمریکا قابل تحلیل و بررسی است نه چیز بیشتری؛ او خود به خوبی می‌داند که آنچه به عنوان «توانایی قابل توجه» اسرائیل برای دفاع از خودش گفته یک شوخی بی‌مزه و پیش پا افتاده است که نه خودش به آن باور دارد نه به تمام کارشناسانی که در این دو هفته به موضوع حملات سنگین موشکی و پهپادی ایران به سرزمین‌های اشغالی پرداختند. همه می‌دانند که اگر کمک مستقیم ناتو و همراهی کشورهای خائن عربی و اطلاعات دریافتی از تاسیسات ناتو در ترکیه، عراق و صحرای سینا نبود صهیونیست‌ها زاییده بودند. به نظرم حرف دقیق‌تر آن است که بگوییم آمریکا و غرب باید بیایند و کارآمدی سیستم‌های پدافندی خود را بررسی کنند چرا که در مقابل موشک‌های بالستیک، پهپادها و کروزهای ایرانی شکست سختی خوردند.

اظهارات وزیر جنگ آمریکا البته یک بعد دیگر هم دارد آن هم بعد بازاریابی و فروش تسلیحات آمریکایی و رژیم اشغالگر است که با توجه به توفیق بالای ایران در زدن اهداف مد نظرش حالا دیگر کسی به سراغ تسلیحات پدافندی آمریکایی نمی‌رود چرا که می‌دانند این تسلیحات نمی‌توانند در یک نبرد واقعی از این کشورها در برابر حملات سنگین محافظت کنند. آستین این حرف را زده تا به شکلی بگوید تسلیحات ما مشکلی نداشته و کاملاً موفق عمل کرده است! اما آن روزی که ایران تصاویر اصابت موشک‌ها را پخش کند همه خواهند فهمید که وزیر جنگ آمریکا نیز در دروغگویی دست بلندی دارد و حقیقت را پشت سیاست بازی و حقه بازی امریکایی مخفی کرده است.


موضوعات مرتبط: نظامی
برچسب‌ها: صهیونیست , وزیر جنگ , آمریکا , بالستیک


تاريخ : ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ | | نويسنده : ارتباطات قرارگاه ضد صهيونيستي كميل |

دنیا عجایب بسیاری دارد و یکی از این عجایب را می‌توانید در این چند خط بخوانید .

اظهار نظر وزیر جنگ آمریکا در مورد تسلیحات ایران...؟! آستین که تا این لحظه هیچ روایت دقیق درست و قابل اعتنایی از حمله موشکی و پهپادی ایران به سرزمین‌های اشغالی ارائه نکرده و حاضر نشده روایت درست را به افکار عمومی منتقل کند برای کمک و نجات رژیم اشغالگر به این شکل با کلمات و جملات بازی می‌کند! اینکه وزیر جنگ آمریکا از ایران خواسته تا کارآمدی سیستم‌های تسلیحاتی و برنامه‌ریزی خودش را بررسی کند؛ اصلاً نکته عجیب و تعجب برانگیزی نیست چرا که لحظاتی پس از حمله ایران رئیس جمهور آمریکا در گفتگو با نخست وزیر رژیم تروریست صهیونیستی به وی گفت حساب کن در این برد پیروز شده‌ای و چون موشک‌ها و پهبادهای ایرانی را سرنگون کرده‌ایم پس طرف پیروز ماجرا تو هستی؟!

اظهارات آستین دقیقاً در راستای همین موضع رئیس جمهور آمریکا قابل تحلیل و بررسی است نه چیز بیشتری؛ او خود به خوبی می‌داند که آنچه به عنوان «توانایی قابل توجه» اسرائیل برای دفاع از خودش گفته یک شوخی بی‌مزه و پیش پا افتاده است که نه خودش به آن باور دارد نه به تمام کارشناسانی که در این دو هفته به موضوع حملات سنگین موشکی و پهپادی ایران به سرزمین‌های اشغالی پرداختند. همه می‌دانند که اگر کمک مستقیم ناتو و همراهی کشورهای خائن عربی و اطلاعات دریافتی از تاسیسات ناتو در ترکیه، عراق و صحرای سینا نبود صهیونیست‌ها زاییده بودند. به نظرم حرف دقیق‌تر آن است که بگوییم آمریکا و غرب باید بیایند و کارآمدی سیستم‌های پدافندی خود را بررسی کنند چرا که در مقابل موشک‌های بالستیک، پهپادها و کروزهای ایرانی شکست سختی خوردند.

اظهارات وزیر جنگ آمریکا البته یک بعد دیگر هم دارد آن هم بعد بازاریابی و فروش تسلیحات آمریکایی و رژیم اشغالگر است که با توجه به توفیق بالای ایران در زدن اهداف مد نظرش حالا دیگر کسی به سراغ تسلیحات پدافندی آمریکایی نمی‌رود چرا که می‌دانند این تسلیحات نمی‌توانند در یک نبرد واقعی از این کشورها در برابر حملات سنگین محافظت کنند. آستین این حرف را زده تا به شکلی بگوید تسلیحات ما مشکلی نداشته و کاملاً موفق عمل کرده است! اما آن روزی که ایران تصاویر اصابت موشک‌ها را پخش کند همه خواهند فهمید که وزیر جنگ آمریکا نیز در دروغگویی دست بلندی دارد و حقیقت را پشت سیاست بازی و حقه بازی امریکایی مخفی کرده است.


موضوعات مرتبط: نظامی
برچسب‌ها: صهیونیست , وزیر جنگ , آمریکا , بالستیک


تاريخ : ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ | | نويسنده : ارتباطات قرارگاه ضد صهيونيستي كميل |

▪️رژیم صهیونیستی تلاش بسیار زیادی دارد تا در مورد میزان تلفاتی که در حمله موشکی و پهپادی ایران متحمل شد، سکوت کند و با تحریف موضوعات و جنجال رسانه‌ای و هیاهو از میزان تلفاتی که تحمل کرده، چیزی نگوید. اما نهاد امنیتی – اطلاعاتی ایران نفوذ کامل و بی‌سابقه‌ای در تمام ارکان پوسیده این رژیم تروریست و کودک‌کش دارد و از همه آمارها خبر داشته و می‌داند که چه تلفاتی از دشمن گرفته است. 130 نظامی بچه‌کش چند ملیتی مهاجر در حملات موشکی ایران کشته و زخمی شدند و این در حالی بود که این رژیم تمام تدابیر را برای جلوگیری از چنین تلفاتی در پیش گرفته بود و به قول خودشان «84 درصد» از پرتابه‌های ایران را رهگیری و سرنگون کرده بودند.

▪️بیش از 53 کشته و بیش از 75 زخمی (به این دلیل بیشتر نوشتم که ممکن است برخی از زخمی‌ها در این چند روز کشته شده باشند و تعداد زخمی‌ها هم در تازه‌ترین شمارش افزایش یافته باشد) آمار تلفات صهیونیست‌ها در این حمله است. پایگاه رصد، شنود و جاسوسی دشمن در جبل شیخ که نقش مهمی در حمله تروریستی به سفارت کشورمان داشتند، به صورت کامل و 100درصد منهدم شد و تمام افراد حاضر در آن کشته و زخمی شدند. این بزرگ‌ترین ضربه به یگان 8200 رژیم بود که بعد از 7 اکتبر / 15 مهرماه و ورود رزمندگان فلسطینی به پایگاه‌های دشمن در سرزمین‌های اشغالی 1948 بی‌سابقه بود.

▪️این آمار کاملا دقیق و درست است. من در گزارشی که متاسفانه آماده نشد و یحمتل ناچار شوم به صورت پادکست در کانال کار کنم، هفته گذشته موارد دقیقی را گفتم که در آن گزارش حتما خواهید شنید. صهیونیست‌ها خسارت‌های سنگینی هم در حوزه تجهیزاتی داده‌اند که برخی از این خسارت‌ها دردآور و غیرقابل جبران است. این میزان تلفات و خسارت در حالی به دشمن وارد شد که کاملا از زمان حمله آگاه بود و تمام توان امریکا و 9 کشور رژیم دیگر برای کمک به میدان آمده بود و متحدان ایران برخلاف ادعای صهیونیست‌ها حتی یک پهپاد و موشک هم در آن شب پرتاب نکردند.

▪️شاید به زودی مشخصات کامل کشته‌ها و زخمی‌های صهیونیست‌ها هم توسط برخی رسانه‌ها منتشر شود. صهیونیست‌ها هر چه بیشتر سانسور کنند پس از آشکار شدن حقیقت بیشتر زیر سوال خواهند رفت. تا همیشه که نمی‌شود پشت دیوار دروغ و حمایت‌های امریکا پنهان شد، بالاخره روزی حقیقت بازگو می‌شود.


موضوعات مرتبط: نظامی ، صهیونیست
برچسب‌ها: صهیونیست , وعده صادق , بالستیک , 26 فروردین


تاريخ : ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ | | نويسنده : ارتباطات قرارگاه ضد صهيونيستي كميل |

🔻تبعات نبرد تاریخی و بزرگ طوفان الاقصی برای دشمن صهیونیستی و رژیم بچه‌کش اسرائیل چنان پیچیده، چندبعدی و غیرقابل پیش‌بینی و حتی جلوگیری است که رسانه‌های این رژیم ناچار شده‌اند فقط به بخش‌هایی از آن اشاره کنند. از همان ابتدای شروع جنگ، دولت نتانیاهو یا کمک صهیونیست‌های متمول یک بخش حمایتی را برای فعالیت در حوزه رسانه‌ای و فرهنگی ایجاد کرد تا از تخریب بیش از پیش چهره این رژیم نزد افکار عمومی جلوگیری کند. اما به نظر می‌رسد هزینه‌کرد صدها میلیون دلار و همکاری و همراهی نزدیک دولت و رسانه‌های امریکایی و اروپایی نتوانسته به این مهم جامه عمل پوشانده و عملا این رژیم در حال طرد از جامعه جهانی است.

🔻در اوایل نوامبر گذشته سه فلسطینی در افتتاحیه جشنواره معتبر فیلم‌های مستند در آمستردام به روی سکو رفته و پلاکاردی را به دست گرفتند که روی آن نوشته شده بود «فلسطین از بحر تا نهر آزاد خواهد شد»، در ادامه مشاهده شد که ابتدا مدیر جشنواره با دیدن این صحنه شروع به کف زدن کرد و پس از آن موجی از تشویق سالن جشنواره را فرا گرفت. روزنامه عبری زبان «هاآرتص» با اشاره به این رویداد، این اتفاق را نشانه زود هنگامی برای تحولات آتی دانست و در گزارشی که پنجشنبه منتشر کرد، نوشت: این رویکرد در حال گسترش است که اسرائیل طرد شده است، ما عناصری نامطلوب هستیم، تقریباً شیطانیم و تحریم فرهنگی اسرائیل در جهان رو به افزایش است.

🔻این روزنامه عبری زبان در ادامه نوشت، با وجود اینکه فیلمسازان اسرائیلی اتفاق رخ داده را محکوم کردند و شبکه‌های اجتماعی مختلف به شکل گسترده‌ای به این موضوع پرداختند و رادیو تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این جشنواره را تحریم می‌کند، اما شرایط پس از آن خطرناک‌تر و جدی‌تر شد، در ۵ ماه پس از این جشنواره تا امروز تقریباً تمامی جشنواره‌های مهم فیلم در جهان مجبور هستند تظاهرات‌ها در حمایت از فلسطینی‌ها را در نظر بگیرند تا هرگونه حضور فیلمی اسرائیلی یا حضور هنرمندان اسرائیلی به یک رسوایی تبدیل نشود.

🔻هاآرتص به نقل از «آوی نیچر» کارگردان اسرائیلی نوشت: اسرائیل در حال حاضر ستاره جدیدی برای فرهنگ تحریم جهانی است و متاسفانه با این شرایط نامعلوم روبرو است، جنبش‌های تحریم، خارج کردن سرمایه‌ها، اعمال تحریم‌ها و دیگر موارد از سوی نهادهای حامی فلسطین امروز با قدرت و به شکلی موثر در حوزه فرهنگی حضور داشته و بر مدیران جشنواره فشار می‌آورند تا فیلم‌های اسرائیلی را نمایش ندهند و از فیلمسازان نیز می‌خواهند از حضور در جشنواره‌هایی که فیلمی اسرائیلی وجود دارد، خودداری کرده و علیه این جشنواره‌ها تظاهرات و اعتراض کنند، در نتیجه مدیران جشنواره‌ها ترجیح می‌دهند از تنشی که ممکن است با حضور فیلم‌های اسرائیلی ایجاد شود حتی اگر مخالف این مسئله هم باشند، خودداری کنند.

🔻به نوشته این روزنامه؛ حتی در حوزه سریال‌های تلویزیونی نیز که اسرائیل در سال‌های گذشته حضور چشمگیری داشته، این کنار گذاشتن‌ها ملموس شده و شرکت اپل پخش سریال‌های ساخت اسرائیل را به تعویق می‌اندازد، حتی مسایل عادی نیز دیگر آسان نیستند. دعوت از مهمان‌ها به جشنواره سالانه نویسندگان قدس به عنوان بزرگترین و برجسته‌ترین رویداد ادبی در اراضی اشغالی در اواخر مه با مشکل روبرو شده و پیش از این نیز برگزاری دور دوازدهم این جشنواره برای برگزارکنندگان آن به دلیل مخالفت‌های گسترده به دلایل سیاسی با مشکل روبرو شده بود.

🔻این رسانه رژیم صهیونیستی درباره استقبال از نویسندگان اسرائیلی در خارج نیز نوشت، شرایط از یک مخالفت ساده با ایده میزبانی از آنها به درخواست از نویسنده‌ها برای ارائه بیانیه‌ای درباره رویکرد سیاسی خود به عنوان شرطی برای حضور در برنامه‌ها تغییر کرده و یا حتی حضور آنها به آسانی لغو می‌شود. هاآرتص با اشاره به مخالفت‌های گسترده نویسندگان خارجی به ویژه نویسندگان جوان به صورت مستقیم یا فراری ناشیانه از ترجمه کتاب‌هایشان به زبان عبری و انتشار آنها در اراضی اشغالی در پایان نوشت: رویکرد روبه‌گسترش این است که اسرائیل طرد شده است.


موضوعات مرتبط: صهیونیست
برچسب‌ها: صهیونیست , هارتس , طوفان الاقصی , وعده صادق


تاريخ : ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ | | نويسنده : ارتباطات قرارگاه ضد صهيونيستي كميل |

همانگونه که پیش از این هم بارها گفتم‌، اصل نبرد شلیک موشک و پهپاد نبود، بلکه چیزی بسیار فراتر از شلیک موشک‌ و پهپاد ایرانی و شلیک سامانه‌های پدافندی دشمن بود. همیشه نوشته‌ام که رژیم صهیونیستی وقتی در منطقه شکست خورد که قدرت تکنولوژی و علمی را از دست داد. یکی از دلایلی که این رژیم در طول سال‌های گذشته دانشمندان ایرانی را ترور می‌کرد و در برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای کشورمان سنگ‌اندازی کرده و به زعم باطل خود دنبال آن بود تا مانع از به ثمررسیدن آن شود، همین دستیابی به علم و دانش بود.

در واقع، نبرد «وعده صادق» نبرد دانش و تکنولوژی ایرانی با دانش و تکنولوژی غربی بود. ایران نشان داد که با وجود سال‌ها تحریم و محاصره اقتصادی، سال‌ها تنگنا و ترور، سال‌ها حمله و ایجاد مشکلات گوناگون به لحاظ علمی پیشرفت‌های شگرفی کرده است. شلیک این تعداد موشک و پهپاد نیاز به رسیدن به قله بسیاری از علوم و دانش‌های بین رشته‌ای است. این یعنی اینکه دانشمندان و جوانان ایرانی موفق شده‌اند سطح علمی خود را به جایی برسانند که دشمن را به کرنش وادار کند. عبور موشک‌های ایرانی از سامانه‌های متعدد و چندلایه پدافندی دشمن، عبور از لایه‌های متعدد علمی آن‌ها بود و اینجاست که اصل ماجرا اتفاق می‌افتد. حتی در ماجرای شلیک سه موشک هوا به زمین صهیونیست‌ها نیز سامانه‌های پدافندی ایرانی بسیار خوب عمل کردند و 100 درصد پرتابه‌ها را پیش از ورود به کشور رهگیری و منهدم کردند.


موضوعات مرتبط: نظامی ، صهیونیست
برچسب‌ها: صهیونیست , وعده صادق , بالستیک , 26 فروردین


تاريخ : ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ | | نويسنده : ارتباطات قرارگاه ضد صهيونيستي كميل |

آنچه در مورد عملیات بزرگ و تاریخی ایران علیه دشمن صهیونیستی در روز 26 فروردین ماه 1403 بنویسم، کم بوده و نمی‌تواند حق مطلب را ادا کند. صهیونیست‌ها تنها لحظاتی پس از آنکه حمله موشکی و پهپادی به پایان رسید، مدعی شدند که 99 درصد از پرتابه‌های ایرانی را هدف قرار داده و منهدم کرده‌اند؛ دروغی که چنان بزرگ بود که خود رسانه‌های این رژیم چند روز بعد تلاش کردند تا به نوعی آن را قابل پذیرش‌تر کرده و به عدد 86 درصد رضایت دادند. این آمارسازی‌ها اما واقعی نبود و حقیقت بسیار از آنچه دشمن ادعا می‌کرد، متفاوت می‌نمود.

اما حقیقت آن است که در خوش‌بینانه‌ترین حالت، دشمن موفق شده فقط 10 درصد از پرتابه‌های بالستیک را که به ادعای خودشان بیش از 130 فروند بوده، رهگیری و سرنگون کنند. این را بر اساس دقیق‌ترین اطلاعات از سامانه هدایت موشک‌ها می‌گویم. همه می‌دانند که اگر موشک در مسیر به خطا برود یا به هدف نرسد، اوپراتور این موضوع را متوجه می‌شود اما اتاق عملیات «وعده صادق» آماری مبنی بر اصابت بیش از 90 درصد از موشک‌های بالستیک شلیک شده از ایران در اختیار دارد که از زبان فرمانده کل سپاه از آن به عنوان «نتایچ فراتر از انتظار» یاد شد.

من کاری به این ندارم دشمن چه می‌گوید:، تصاویر منتشر شده از طرف رسانه‌های غربی - عبری چه می‌نویسند؛ مهم این است که تصاویری که در اختیار فرماندهان ما است، چه می‌گویند. تصاویری حیرت‌انگیز که قدرت و دقت موشک‌های ایرانی را به رخ جهانیان کشید و صهیونیست‌ها متوجه شدند که اگر نیروی هوایی سه برابر نیروی هوایی فعلی داشتند باز هم نمی‌توانستند کاری از پیش ببرند. هنوز مانده تا آمار واقعی و تصاویر این عملیات رسانه‌ای شود، دلایل این امر متعدد است اما بدانید که پیشرفته ترین سامانه‌های پدافندی غربی در برابر موشک‌های ایرانی شکست خوردند؟


موضوعات مرتبط: نظامی ، صهیونیست ، پیشنهاد مدیر
برچسب‌ها: صهیونیست , وعده صادق , بالستیک , 26 فروردین


تاريخ : ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ | | نويسنده : ارتباطات قرارگاه ضد صهيونيستي كميل |

دو هفته، برابر با بامداد یکشنبه ۲۶ فروردین ماه ۱۴۰۳ خورشیدی درست در همین ساعت‌ ما در حال گزارش عملیات بزرگ وعده صادق برای تنبیه دشمن متجاوز و تروریست صهیونیستی بودیم. بیش از ۳۱ موشک کروز، ۱۵۰ موشک بالستیک و۱۵۰ پهپاد انتحاری برای درهم کوبیدن دیوار توهم صهیونیست‌ها از مناطق مختلف کشور پرواز کرده و عبور از تمام دیواره‌های دفاعی و پدافندی دشمن اهداف خود را یک پس از دیگری منهدم می‌کردند.

گرامی می‌داریم یاد و خاطره تمام آن ساعت‌ها و لحظاتی را که با شما زنده این رویداد تاریخی و بزرگ را گزارش کردیم و به تماشا نشستیم قدرت فرزندان ایران زمین را و دیدیم چگونه دشمن خوار و زبون ناچار شد قدرت اراده ملت ایران را بپذیرد‌ و‌حقیرانه این شکست تاریخی و این ضرب شست بی‌نظیر را تحمل کنند.


برچسب‌ها: صهیونیست , وعده صادق , بالستیک , 26 فروردین


تاريخ : ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ | | نويسنده : ارتباطات قرارگاه ضد صهيونيستي كميل |

دو هفته، برابر با بامداد یکشنبه ۲۶ فروردین ماه ۱۴۰۳ خورشیدی درست در همین ساعت‌ ما در حال گزارش عملیات بزرگ وعده صادق برای تنبیه دشمن متجاوز و تروریست صهیونیستی بودیم. بیش از ۳۱ موشک کروز، ۱۵۰ موشک بالستیک و۱۵۰ پهپاد انتحاری برای درهم کوبیدن دیوار توهم صهیونیست‌ها از مناطق مختلف کشور پرواز کرده و عبور از تمام دیواره‌های دفاعی و پدافندی دشمن اهداف خود را یک پس از دیگری منهدم می‌کردند.

گرامی می‌داریم یاد و خاطره تمام آن ساعت‌ها و لحظاتی را که با شما زنده این رویداد تاریخی و بزرگ را گزارش کردیم و به تماشا نشستیم قدرت فرزندان ایران زمین را و دیدیم چگونه دشمن خوار و زبون ناچار شد قدرت اراده ملت ایران را بپذیرد‌ و‌حقیرانه این شکست تاریخی و این ضرب شست بی‌نظیر را تحمل کنند.


برچسب‌ها: صهیونیست , وعده صادق , بالستیک , 26 فروردین


تاريخ : ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ | | نويسنده : ارتباطات قرارگاه ضد صهيونيستي كميل |

تا دیروز که می‌خواستند به ایران حمله کنند، می‌خواستند تاسیسات هسته‌ای ایران را نابود کنند، می‌خواستند حکومت ایران را عوض کنند، می‌خواستند ایران را تجزیه کنند، فکر می‌کردند چون بمب اتم دارند، چون حمایت امریکا را دارند، چون روی مشتی منافق و خائن ضدایرانی و ضدوطن کار کرده و به آن‌ها اعتماد کرده‌اند، ایران جرات تنبیه و سرکوب‌شان را ندارد. اما حالا که طعم موشک و پهپاد را چشیده‌اند، دست به دامان اروپایی‌ها شده‌اند تا جلوی موشک‌های ایران را بگیرند!!

این وزیر خارجه خل رژیم صهیونیستی که گاهی اوقات فکر می‌کنم چند تخته‌اش کم است و سال‌هاست پشت «یهودستیزی» پنهان شده و به همه فحش می‌دهند، حالا که مشخص شده هیچ مالی نیستند و بدون حمایت امریکا، حماس در همین حالت و با همین وضعیت، همین امروز هم آن‌ها را شکست می‌دهد، فکر می‌کند اروپایی‌ها با تحریم می‌توانند جلوی موشک‌های ایران را بگیرند. موشک‌ها پیشرفت کرد و به لطف شما اوباش حاکم بر فلسطین اشغالی، چیزی برای تحریم و فشار نمانده است. غربی‌ها تمام کارت‌ها را بازی کرده و همه فشنگ‌ها را هم شلیک کرده‌اند. کسی از تفنگ و دست خالی نمی‌ترسد...


موضوعات مرتبط: صهیونیست
برچسب‌ها: صهیونیست , موشک , اروپا , اشغالگر


تاريخ : ۱۴۰۳/۰۲/۰۲ | | نويسنده : ارتباطات قرارگاه ضد صهيونيستي كميل |

از آنجایی که وظیفه دارم آخرین اطلاعات و دیتاهای منتشر شده توسط دوستان در مورد تسلیحات مورد استفاده رژیم اشغالگر را اینجا بیان کنم باید بگویم که یونیست‌ها از آخرین پیشرفته‌ترین و به روزترین موشک هواپرتاب خود برای حمله به پایگاه هشتم شکاری اصفهان استفاده کردند. حالا اینکه چرا خواستند پایگاه هشتم را بزنند شاید به این دلیل بوده که آنها فکر می‌کنند چون پایگاه هشتم شکاری به دلیل استقرار اف ۱۴ و همچنین یاک ۱۳۰ و دیگر جنگنده‌های رهگیر نیروی هوایی تنها پایگاهی عکس قابل مقایسه و رقابت با پایگاه نواتیم و تل‌نوف که هدف موشک‌های سنگین ایران قرار گرفت باشد. موشک بالستیک هوا به هوای راکس که با مشارکت و پیشنهاد هندی‌ها ساخته شده در این حمله مورد استفاده قرار گرفته است.

پیشرفته‌ترین و به روزترین موشک هوا به هوای ساخت رژیم صهیونیستی که بدون شک از دانش و تکنولوژی‌های روز غربی در آن بهره گرفته شده، در برابر پدافند بومی ایران هیچ کاری از پیش نبرد و منهدم شدند. پس از آنکه موشک‌های ایرانی و پهپادهای ساخت کشورمان توانستند پیشرفته‌ترین و به روزترین سامانه‌های پدافندی اروپایی و آمریکایی را پشت سر گذاشته و یکی پس از دیگری در پایگاه‌های ارتش کودک‌کش رژیم موقت صهیونیستی به زمین بنشینند، حالا نوبت به پدافند کاملآ ایرانی بود تا هنرنمایی کند در حوزه پدافند هم دشمن را مغلوب و منکوب خود نماید.


موضوعات مرتبط: نظامی ، صهیونیست ، نفوذ
برچسب‌ها: یونیست‌ها , رژیم اشغالگر , صهیونیست , اصفهان


تاريخ : ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ | | نويسنده : ارتباطات قرارگاه ضد صهيونيستي كميل |

ورزیده‌ترین جاسوس شوروی در ایران

روز چهارم دی 1356 سرلشکر مقربی که در دادگاه بدوی و تجدید نظر نظامی به جرم جاسوسی برای بیگانگان به اعدام محکوم شده بود تیرباران شد.

احمد مقربی فرزند حسن در سال 1300 در تهران متولد شد. پس از طی تحصیلات ابتدایی و متوسطه وارد دانشکده افسری گردید و با درجه ستوان سومی فارغ‌التحصیل شد. نامبرده همچنین دوره‌های متعددآموزش نظامی منجمله، دوره مقدماتی و عالی مهندسی، دوره فرماندهی و ستاد در آمریکا، دوره پدافند عالی از آمریکا و دانشگاه جنگ را گذرانید و از سال 1327 وارد خدمت در ارتش شد و مشاغلی از جمله عضو نهضت مقاومت ملی، عضو انجمن جغرافیا و مهندسین امریکا، معاون اداره پنجم و رئیس رکن پنجم ستاد ارتش را بر عهده داشت. طبق اسناد ساواک، مقربی پس از انحلال حزب توده و دستگیری اکثر افراد وابسته به حزب مدت هفت ماه بازداشت گردیده ولی به علت فقدان مدارک لازم آزاد می‌گردد.

ولی مجدداً در سال 1344 روس‌ها با توجه به موقعیت وی و دسترسی اطلاعاتی‌اش به نامبرده نزدیک شده و با تهدید و افشاء ارتباط وی با یک سرهنگ فراری، او را وادار به همکاری می‌کنند. مشارالیه حدود 11 سال با سفارت شوروی سابق در تماس بود و اطلاعات مهمی را درباره حکومت پهلوی در اختیار روس‌ها گذاشت.

در آذرماه 1356 در مطبوعات و رسانه‌های رسمی و نیمه ‌رسمی ایران اعلام شد که یک شبکه جاسوسی کا.گ.ب در ایران کشف شد و «سرلشکر مقربی» دستگیر و محاکمه گردید، با فاصله زمانی اندک،‌ اعلام شد که یکی از مقامات وزارت آموزش وپرورش به نام «علی ‌نقی ربانی» نیز به همان اتهام دستگیر شد و مورد محاکمه قرار گرفت. در چهارم دی‌ ماه 1356 مطبوعات رژیم اعلام کردند که «... حکم دادگاه برای سرلشکر احمد مقربی، که به موجب رأی صادره از دادگاه تجدید نظر به اعدام محکوم گردیده بود، در بامداد امروز اجرا گردید.دسرلشکر مقربی، به جرم جاسوسی و دادن اسرار نظامی ایران به عمال بیگانه، در دادگاه نظامی محکوم به اعدام شده بود.» «ربانی» نیز، پس از تأیید حکم اعدام وی در دادگاه تجدید نظر نظامی در 25 دی ماه 56، اعدام شد.

نحوه کشف ارتباط سرشکر مقربی، که از بزرگ‌ترین پیروزی‌های ضد‌جاسوسی به شمار می‌رفت و همواره برای مقامات روس حالت معما داشته است.

کوزیچکین در مورد سوابق مقربی می‌نویسد که وی«سی‌ سال از عمال کا.گ. ب بود. از زمانی که افسری جوان بود، در سال 1945 [1324 خورشیدی] به خدمت این سازمان درآمد. او بهترین عامل رزیدنسی به حساب می‌آمد و اطلاعات محرمانه‌ای را که واقعاً برای اتحاد شوروی حایز اهمیت بود، در اختیار ما می‌گذاشت در طی سال‌ها ترقی بسیار کرد و مسئول خرید اسلحه از آمریکا و دیگر کشورهای غربی شد. دیگر جانشینی برای او یافت نمی‌شد؛ به این علت بدیهی است که مقربی تنها عامل رزیدنسی بود که می‌توانست اطلاعات مهمی عرضه بدارد. دیگران با او قابل مقایسه نبودند و عده‌شان هم بسیار اندک بود.

با از دست رفتن مقربی، در رزیدنسی یک خلأ اطلاعاتی پیدا شد؛ اضافه بر اینها، او عملاً همه‌ افسران PI [جاسوس سیاسی Political Intelligence] را که در زمان‌های مختلف و در آن دوران طولانی همکاری با او کار کرده بودند، می‌شناخت.»

اما مقربی چگونه لو رفت ؟

منصور رفیع زاده از مدیران بلندپایه ساواک در کتاب خاطراتش، دستگیری مقربی را اینگونه روایت می کند: بعد از رسیدگی‌های بسیار دقیق توسط ساواک، کشف گردید که اتومبیلی که متعلق به سفارت شوروی، اما بدون پلاک سیاسی، به طور معمول مقابل منزل ویلایی سرلشگر مقربی در قلهک توقف می‏کند. سپس راننده پیاده شده، درب صندوق عقب را باز می‏کند و پس از چند دقیقه دوباره آن را بسته و از آنجا دور می‏شود. در این بین، هیچگونه تماس مستقیمی با مقربی انجام نمی شود.

در نهایت مشخص شد که تیمسار مقربی و روس‌ها، نیازی به تماس شخصی و فیزیکی برای انتقال اطلاعات نداشته اند. مقربی، اطلاعات حساس ارتش ایران را به درون دستگاه‌های الکترونیکی پیشرفتهء درون منزلش منتقل می کرد و اتومبیل عامل روس‌ها که در مقابل منزل مقربی توقف کرده بود، از دستگاه‌های گیرنده درون صندوق عقب، برای تقویت آن اطلاعات و ارسال مستقیم آن به مسکو و دفتر اصلی سازمان KGB استفاده می‌کرده‌اند.

وقتی که ماموران KGB حوالی نیمه شب به مقابل خانه مقربی رسیدند، یک اتومبیل پژوی 504 ساواک، از طرف مقابل ظاهر شده و شاخ به شاخ و به طور عمد به اتومبیل KGB کوبید. مقربی از خانه‌اش بیرون پرید که ببیند چه شده، اما با دیدن پژوی 504 که اتومبیل معمول ساواک در آن دوران بود، به سرعت به داخل منزلش برگشت.

راننده‌ها از اتومبیل ها پیاده شدند و دعوایی سر گرفت. هر دو طرف درگیر، به محوطه‌ای در آن حوالی برده شدند و پلیس (که در واقع پلیس تهران نبوده و ماموران زبده ساواک بودند) دخالت کرد. ابتدا روس‌‌ها وانمود کردند که زبان فارسی نمی‌دانند و سعی داشتند مساله را یک تصادف کوچک جلوه دهند و قبول کردند که خسارت اتومبیل مقابل را بپردازند. آنها گفتند که روسی بوده اما دیپلمات نیستند. ولی پس از بازپرسی دقیق‌تر توسط ساواک، معلوم شد که از از دیپلمات‌های ارشد سفارت شوروی در تهران هستند. روس‌ها، مصونیت سیاسی خود را ارائه کردند و اصرار کردند که اتومبیل سفارت به آنها بازگردانده شود. به آنها گفته شد که چون اتومبیلشان درگیر تصادف بوده، لذا پلیس (ساواک) موقتن از آن نگهداری خواهد کرد.

در همین حین، تیمسار مقربی توسط ساواک بازداشت شد و خانه‌اش مورد جستجوی دقیق قرار گرفت. اتومبیل او و همه دستگاه‌هایی الکترونیکی خانه‌اش که توسط KGB به وی داده شده بود، ضبط شد. همه چیز در اختیار ساواک قرار گرفت.

به محض آنکه این موضوع به سفارت شوروی اطلاع داده شد، روس‌ها درخواست نمودند که دیپلمات‌هایشان به دلیل مصونیت سیاسی، فورا به سفارتخانه تحویل داده شوند، اما موضوع تجهیزات الکترونیکی بسیار پیشرفته یافته شده در صندوق عقب اتومبیل روس‌ها، مطرح بود. بعد از آزادی دیپلمات‌ها، اتومبیل سفارت شوروی نیز تحویل گردید اما بدون لوازم جاسوسی. سفارت شوروی، یادداشتی به وزارت خارجه ارسال کرد و طی آن اعلام کرد که مقداری «لوازم شخصی» موجود در اتومبیل، هنوز بازگشت داده نشده است.

وزارت خارجه به تیمسار نصیری تلفن زد و درخواست آنها را مطرح کرد و تیمسار جواب داد که به آنها بگویند اگر ممکن است لطف نموده لیست آن اقلام را به طور مجزا، دقیق و کاربردشان برای ما ارسال کنند و ما بسیار خوشحال خواهیم شد که این لوازم را از انبار پلیس (ساواک) یافته و خواسته روس‌ها را پیگیری نمائیم!

اما سازمان CIA بسیار خوشحال بود که یک جاسوس ارشد KGB گیر افتاده است. هرچند که قبل از دستگیری مقربی، هیچ اطلاعیه‌ای دال بر وجود چنان ماموری در ایران از طرف ساواک دریافت نکرده بود و در واقع ساواک به دور از چشمان CIA این عملیات موفقیت آمیز را به انجام رسانده بود.

اما پس از اطلاع از دستگیری مقربی، ماموران ارشد CIA از ساواک دو خواهش کردند:

1) از ساواک خواستند قبل از افشای اطلاعات ذی قیمت وی، مقربی اعدام نشود و با وی مصاحبه‌ای انجام دهند.

2) درخواست نمودند ابزارهای بسیار پیشرفته الکترونیکی ضبط شده در اتومبیل سفارت شوروی، توسط CIA مورد بررسی قرار گیرد.

کمی بعد از آن، دریادار Stanfield Turner (ریاست وقت سیا) تیمسار نصیری را برای صرف ناهار در دفتر مرکزی CIA در واشینگتن دعوت کرد. من (رفیع زاده) نیز برای ناهار دعوت شده بودم. CIA توضیح داد که سفیر ایران که قاعدتا در این گونه ملاقات‌های رسمی می‌بایستی گروه ایرانی را همراهی می‌کرد، دارای مجوز امنیتی لازم جهت حضور در دفتر مرکزی CIA نمی‌باشد! لذا از اینکه نتوانسته بودند سفیر ایران را دعوت کنند، عذرخواهی کردند.


موضوعات مرتبط: شبکه ، آموزش ، پیشنهاد مدیر ، سیستمهای اطلاعاتی
برچسب‌ها: مقربی , سرلشگر , ساواک , کا گ ب


تاريخ : ۱۴۰۳/۰۱/۲۹ | | نويسنده : ارتباطات قرارگاه ضد صهيونيستي كميل |

ادعای اسرائیل درباره رهگیری ۹۹ درصد موشک های ایران درست نیست

۷ نکته درباره عملیات «وعده صادق»

۱- این نخستین حمله نظامی ایران به خاک اسرائیل (حداقل به صورت عیان و آشکار) از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی محسوب می شود که به نوعی جنگ میان ایران و اسرائیل را از سایه خارج کرد.

۲- در انجام این عملیات، ایران به درستی اهداف نظامی را مدنظر قرار داد تا هم پاسخ انتقامی خود را مشروع سازد و هم از ایجاد تلفات انسانی بالا و احتمال تشدید تنش جلوگیری کند.

۳- در حالی که هنوز بخشی از موشک ها و پهپادهای ایران به آسمان اسرائیل نرسیده بودند، نمایندگی ایران در سازمان ملل در شبکه ایکس، پاسخ ایران را پایان یافته اعلام کرد. صبح دیروز نیز سرلشکر باقری، رییس ستاد کل نیروهای مسلح ایران در مصاحبه ای گفت که قصد ادامه عملیات را نداریم، اما اگر به خاک ما یا مراکز وابسته به ما در سوریه یا جای دیگر تعرض کنند باز هم عملیاتی اجرا خواهد شد. این موضوع به روشنی نشان می دهد ایران تمایلی برای ادامه تنش ندارد.

۴- سخنگوی ارتش اسرائیل مدعی شده ۹۹ درصد موشک ها و پهپادهای ایرانی را رهگیری و منهدم کردند. اگرچه هنوز آمار رسمی و دقیقی از تعداد پهپادها و موشک های شلیک شده به سمت اسرائیل منتشر نشده است، اما به نظر نمی رسد رقم اعلام شده از سوی اسرائیل درست باشد. مقامات اسرائیلی در گفتگو با نیویورک تایمز مدعی شده اند ایران ۳۳۱ حمله شامل ۱۸۵ پهپاد، ۳۶ موشک کروز و ۱۱۰ موشک زمین به زمین به سمت اسرائیل انجام داده است. در این صورت آیا فقط ۳ مورد از آنها توانسته اند از پدافند هوایی اسرائیل عبور کنند؟! فیلم هایی که در شبکه های اجتماعی دست به دست می شوند حداقل خیلی بیشتر از این تعداد را گواهی می دهند.

۵- در حمله ایران به اسرائیل می توان دو نتیجه سیاسی و نظامی را از هم تفکیک کرد. به لحاظ سیاسی حمله بی سابقه و با حجم بالای پهپاد و موشک و آن هم از خاک ایران و علی رغم تهدیدهای قبلی اسرائیل و آمریکا نشان از اعتماد به نفس بالای ایران برای عمل به وعده داده شده دارد. اما به لحاظ نظامی می بایست منتظر ماند و اخبار صحیح و دقیق از میزان خسارات ایجاد شده در اسرائیل را نظاره کرد.

۶- اکنون جهان منتظر واکنش اسرائیل به حمله ایران است. آیا اسرائیل پاسخ خواهد داد؟ در این باره دو نظریه قابل طرح است. اگر حمله ۱ آوریل اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق صرفا یک حمله تاکتیکی برای دستیابی به اهدافی محدود بوده بنابراین نوع واکنش اسرائیل به حمله انتقامی ایران می بایست تا حدود زیادی به میزان خسارات وارد شده بستگی داشته باشد.

از آنجا که اسرائیلی ها تا این لحظه مدعی خسارت محدود شده و از آن طرف بایدن نیز خواستار عدم پاسخ از سوی اسرائیل شده، منطقی است که انتظار کاهش تنش ها یا پاسخی حداقلی از سوی اسرائیل را داشته باشیم. اما اگر حمله ۱ آوریل با اهداف راهبردی و اساسا برای به جنگ کشاندن ایران (و به تبع آن آمریکا) انجام گرفته است، قاعدتا اسرائیل اکنون بهانه لازم برای پاسخ و تشدید تنش را در اختیار دارد. لذا باید اذعان کرد که اکنون توپ در زمین اسرائیل است.

۷- حمله دو شب پیش ایران این پیام را به اسرائیل و متحدانش مخابره کرد که ایران اراده و توان لازم برای دفاع از خود را دارد. ضمن آنکه در عملیات شب شنبه از توان رزمی متحدان ایران در منطقه به کمترین میزان استفاده شد. لذا اگر اسرائیل بخواهد پاسخی شدید به حمله دیشب بدهد، آنگاه باید منتظر تهاجمی همه جانبه از سوی ایران و متحدانش باشد که در این صورت احتمالا شاهد بروز یک جنگ کلاسیک در جنوب لبنان میان حزب الله و اسرائیل و بارش موشک و پهپاد از ایران، عراق و یمن به سوی سرزمین های اشغالی خواهیم بود.


موضوعات مرتبط: نظامی ، راهبرد و تحلیل ، صهیونیست
برچسب‌ها: حمله موشکی , ایران , اسرائیل , وعده صادق


تاريخ : ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ | | نويسنده : ارتباطات قرارگاه ضد صهيونيستي كميل |

پانزدهم رجب، در تاریخ اسلام سالروز تغییر قبله مسلمانان از بیت المقدس به خانه کعبه است. مسجد الاقصی به گواه تاریخ نویسان دومین مسجد ساخته شده بر روی زمین پس از بیت الله الحرام محسوب می شود.

این واقعه ارزشمند که در سال دوم هجری قمری اتفاق افتاد، نقش به سزایی در بازیابی هویت و استقلال مسلمانان داشت و آنان را در رسیدن به آرمان های بلند الهی و فتح قله های فضیلت ثابت قدم و دشمنان را از رسیدن به هدف های شوم خود ناامید کرد.

قبله، نماد توحید و جهت و نشانه اسلام و ادیان توحیدی است که ادیان الهی را از دیگر آیین ها جدا می کند و به عبادت های آدمی رنگ خدایی می دهد. خداوند برای هر امتی از امت های پیشین، قبله مخصوصی تعیین کرده است تا به هنگام نیاز و نیایش، به سوی او متوجه شوند و از توجهات انحرافی در امان بمانند.

نخستین قبله

بیت المقدس، یکی از مقدس ترین مکان هایی است که خاستگاه بسیاری از پیامبران بزرگ الهی بوده است و در ادبیات اسلامی نیز جایگاه ویژه ای دارد.
با توجه به موقعیت ممتاز و شرافت بیت المقدس، پیامبر گرامی اسلام پس از مبعوث شدن به نبوت، مدت سیزده سال در شهر مقدس مکه به سوی آن نماز خواند.
حضرت پس از مهاجرت از شهر مکه به مدینه و تشکیل حکومت اسلامی، به روش خود ادامه داد و تا مدت ها نماز خود را به سوی قبله یهودیان (بیت المقدس) می خواند. این کار تا میانه های ماه رجب سال دوم هجری ادامه داشت.

مسجد الاقصی را باید یکی از مقدس ترین اماکن اسلامی برای مسلمانان جهان توصیف کرد. این مسجد اولین قبله مسلمانان جایی که در دوران پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) ایشان به سوی این مسجد به اذن خداوند نماز بپا می داشتند و همچنین سومین حرم شریف پس از مسجد الحرام و مسجد النبی در مکه و مدینه است . مسجد الاقصی به گواه تاریخ نویسان دومین مسجد ساخته شده بر روی زمین پس از بیت الله الحرام محسوب می شود. نقل است که " حضرت آدم (علیه السلام) آنرا ساخته وزیر بنای آنرا چهل سال پس از ساختن بیت الله الحرام بنا به دستور خداوند نهاده است.

بنابراین صرف نظر از اعتقادات دینی ما مسلمانان ، قدمت ساخت این مسجد به بیش از یکهزار سال نیز سبب توجه جهانی به این مسجد خواهد بود.

در قرآن مجید آمده است " سبحان الذی اسرى بعبده لیلاً من المسجد الحرام الى المسجد الاقصى الذی بارکنا حوله لنریه من آیاتنا إنه هو السمیع البصیر".

بهانه جویی یهودیان

با تشکیل حکومت اسلامی و رشد مسلمانان در مدینه، ترس و وحشت امت یهود را فرا گرفت؛ زیرا پیشرفت های روزافزون مسلمانان، نشان می داد آیین اسلام، در اندک زمانی سراسر شبه جزیره عربستان را خواهد گرفت و قدرت و آیین یهود را از بین خواهد برد. به همین علت، کارشکنی یهودیان آغاز شد. آنان از راه های گوناگون، مسلمانان و شخص پیامبر اسلام را مورد آزار و بی مهری خود قرار می دادند. یهودیان با طرح مسئله قبله، مسلمانان را سرزنش می کردند و می گفتند: «محمد صلی الله علیه و آله مدعی است دارای آیین مستقلی است و آیین و شریعت او، آیین های گذشته را نسخ می کند، در صورتی که هنوز قبله مستقلی ندارد و از قبله یهودیان پیروی می کند».
این سخنان برای پیامبر اسلام ناگوار بود و حضرت را ناراحت می کرد.

در انتظار وحی

پیامبر گرامی اسلام علاقه زیادی به خانه کعبه داشت. علت علاقه حضرت به کعبه را باید در علاقه بسیار ایشان به حضرت ابراهیم علیه السلام و آثار او جست وجو کرد. افزون بر این، کعبه قدیم ترین خانه توحید بود. از سوی دیگر، حضرت می دانست که بیت المقدس، قبله موقت مسلمانان است و آرزو داشت فرمان قبله بودن کعبه صادر و قبله نهایی تعیین شود. سرزنش ها و تحقیرهای بیش از اندازه یهودیان مدینه نیز باعث شده بود تا این انتظار به اوج خود برسد. اما از آنجا که حضرت تسلیم دستور خداوند بود، این تقاضا را بر زبان جاری نمی کرد. ایشان نیمه های شب از خانه بیرون می آمد و به آسمان نگاه می کرد و با نگاه های انتظار آمیزش، نشان می داد عشق و شوق فراوانی در دل دارد.

پایان انتظار

پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله برای تغییر قبله مسلمانان لحظه شماری می کرد و در انتظار نزول وحی خداوند بود. قرآن کریم لحظات انتظار را چنین بیان می کند: «نگاه های معنادار تو را به آسمان می بینم و تو را به سوی قبله ای که رضایتت را جلب کند برمی گردانیم». هفده ماه از ورود پیامبر به شهر مدینه گذشته بود که انتظار به پایان رسید و دستور تغییر قبله صادر شد. این دستور در روز پانزده رجب سال دوم هجری در حالی به پیامبر ابلاغ گردید که حضرت، دو رکعت از نماز ظهر را در مسجد بنی سالم به سوی بیت المقدس خوانده بود. در این حال جبرئیل امین نازل شد و بازوان پیامبر را گرفت و حضرت را به سوی خانه کعبه برگرداند. زنان و مردانی هم که در مسجد به پیامبر اقتدا کرده بودند، از حضرت پیروی کردند و به طرف کعبه برگشتند و دو رکعت آخر را به سوی کعبه خواندند. از آن روز، کعبه به عنوان قبله مستقل مسلمانان اعلام گردید. این مسجد هم اکنون نیز در شهر مدینه باقی است و به مسجد ذوقبلتین (دو قبله ای) معروف است.

کعبه

خانه کعبه، شریف ترین مکان در روی زمین است که از سوی خداوند به عنوان پناهگاه و کانون امن اعلام و مقررات شدیدی برای پرهیز از هر گونه درگیری و جنگ و خون ریزی در این سرزمین مقدس وضع شده است؛ به گونه ای که نه تنها انسان ها از هر قشر و گروهی، بلکه حیوانات و پرندگان نیز در امنیت کامل به سر می برند و هیچ کسی حق آزار آنها را ندارد.
از آیات قرآن کریم و روایات اهل بیت پیامبر علیهم السلام و تاریخ اسلام استفاده می شود که خانه کعبه، پیش از حضرت ابراهیم و حتی در زمان حضرت آدم بر پا بود. قرآن کریم می فرماید: «نخستین خانه ای که برای پرستش خداوند برای مردم ساخته شد، در سرزمین مکه بود». بر همین اساس، خانه کعبه کهن ترین مرکز توحید و پرستش ذات خداوند و برای همه مردم شبه جزیره عربستان ارزشمند و قابل احترام بود.

بهانه های جدید

با تغییر قبله و استقلال نسبی مسلمانان، فصل جدیدی از ایرادها و بهانه جویی های امت یهود آغاز شد. آنان که پیش از تغییر قبله، مسلمانان را به نداشتن استقلال سرزنش می کردند، پس از تغییر قبله، با چرخش بسیاری، بهانه های دیگری را مطرح کردند. یهودیان، پیامبر اسلام را به برگشتن از قبله پیامبران پیشین سرزنش می کردند و می گفتند: «اگر قبله اول مسلمانان درست بود، این تغییر قبله چه معنایی دارد؟ و اگر قبله دوم صحیح است، چگونه بیش از چهارده سال به طرف بیت المقدس نماز خوانده اند؟».
قرآن کریم با اشاره به ماجراجویی های یهودیان، به پیامبر می فرماید: «به زودی بعضی از سبک مغزان می گویند چه چیزی آنها را از قبله ای که برآن بودند (بیت المقدس) برگرداند. به آنان بگو شرق و غرب عالم متعلق به خداست». خداوند با این بیان شیوا، بهانه جویی و اعتراض به احکام خدای حکیم و دانا را، نشانه بی خردی معرفی کرده است.

آزمایش الهی

از آیات قرآن کریم استفاده می شود که یکی از حکمت های تغییر قبله، آزمایش مسلمانان بوده است؛ زیرا به واسطه این تغییر، آنان که پیرو راستین دستورات الهی هستند، آنچه را پیامبر بازگو می کند بدون اکراه می پذیرند، ولی آنانکه ایمان خالص ندارند، به محض تغییر یک دستور، شروع به بهانه جویی و چون و چرا کردن می کنند. قرآن کریم با اشاره به این مطلب می فرماید: «تغییر قبله از آن طرفی که بر آن نماز می گزاردید (بیت المقدس) برای این بود تا افرادی را که از پیامبر پیروی می کنند، از آنها که به جاهلیت باز می گردند بازشناسیم».

رحمت الهی

با تغییر قبله مسلمانان از بیت المقدس به خانه کعبه، نگرانی هایی در بین بعضی از افراد سست ایمان ایجاد شد. این عده در مورد اعمال گذشته خود و بستگانی که پیش از تغییر قبله از دنیا رفته بودند دچار تردید شدند و گمان کردند آن اعمال مورد پذیرش نیست. در پی این نگرانی، نزد پیامبر اسلام رفتند و در مورد اعمال گذشته خود و اقوامشان پرسیدند. در این لحظه پیامبر اسلام با تلاوت ادامه آیه 143 سوره بقره فرمود: «خداوند ایمان شما را که بر اساس دستور پیشین به سوی بیت المقدس نماز خوانده اید ضایع نمی کند».

قبله میانی

هر امتی، قبله مخصوصی دارد که خداوند آن را تعیین کرده است. خانه کعبه، قبله مسلمانان، در بین قبله های امت های دیگر، قبله میانی است و در وسط آنها قرار دارد؛ زیرا مسیحیان در هنگام عبادت، به طرف محل تولد حضرت عیسی، (بیت المقدس) می ایستادند و آنجا در مقایسه با محل سکونت مسیحیان که در کشورهای عربی بود، در سمت شرق قرار می گرفت. یهودیان هم که بیشترشان در سرزمین شام ساکن بودند، به سوی بیت المقدس می ایستادند که در سمت مغرب آنان واقع شده بود. خانه کعبه، برای مسلمانان آن روز که درمدینه زندگی می کردند، در وسط قرار داشت. قرآن کریم با اشاره به این موضوع می فرماید: «همان گونه که ما کعبه را وسط قرار دادیم، شما مسلمانان را نیز امت وسط قرار دادیم».

تکمیل نعمت

خداوند یکی از اهداف تغییر قبله را، تکامل انسان و آزاد کردن او از بند تعصبات و هوس های مادی می داند و می فرماید: «تغییر قبله، به این دلیل بود که شما را تربیت کنم، از قید تعصب برهانم و استقلال بخشم و نعمت خود را بر شما تمام کنم تا هدایت شوید».
در حقیقت تغییر قبله، نوعی تربیت و تکامل بخشیدن به روح انسان ها و نعمت بزرگی بود که سبب شد مسلمانان از تقلید کورکورانه دوری کرده و هدایت یابند. خداوند در آغاز ظهور اسلام برای جداسازی صفوف مسلمانان از بت پرستان، دستور داد مسلمانان به سوی بیت المقدس نماز بخوانند و هم زمان با تشکیل حکومت اسلامی در مدینه و تثبیت قدرت، توجه به سوی کعبه معطوف شد و مسلمانان متوجه قدیم ترین خانه توحید شدند و به این ترتیب، یک مرحله از تکامل و تربیت تحقق یافت.

به سوی مسجدالحرام

یکی از برکات تغییر قبله مسلمانان به طرف خانه کعبه، کوتاه شدن زبان مخالفان اسلام بود. یهودیان، مسلمانان را سرزنش می کردند و می گفتند: «ما در تورات خوانده بودیم که یکی ازنشانه های پیامبر آخرالزمان، نماز خواندن به دو قبله است، در حالی که ما این نشانه را در ایشان نمی بینیم.» با این بیان، مسلمانان نیز به شک می افتادند و پایه های حکومت اسلامی سست می شد. از سوی دیگر، مشرکان نیز پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله را به فراموش کردن نخستین خانه توحیدی متهم می کردند. تغییر قبله، زبان هر دو گروه مخالف اسلام را بست. قرآن کریم با اشاره به این مطلب مهم می فرماید: (ای پیامبر!) از هر کجا خارج شدی، روی خود را به طرف مسجدالحرام کن تا مردم بهانه ای بر ضد شما نداشته باشند».

گواهی ادیان الهی

یکی از نشانه های پیامبر گرامی اسلام که در همه کتاب های امت های پیشین به آن اشاره شده بود و پیامبران گذشته به آن نوید داده بودند، تغییر قبله بود. دانشمندان یهودی و مسیحی می دانستند پیامبر اسلام به طرف دو قبله نماز می خواند. آنها همه ویژگی های او را همانند فرزندان خود می شناختند، ولی به جای اینکه به پیمان الهی پای بند باشند، حقایق را پنهان کردند و به مبارزه با پیامبر و دین مبین اسلام برخاستند.

علم هیئت

تغییر قبله «مسلمانان از بیت المقدس به خانه کعبه» و شدت نیاز آنان به تشخیص قبله برای نیازمندی های شبانه روزی همانند نماز، ذبح حیوانات، دفن میت و...، سبب شد مسلمانان از آغاز اسلام، وارد عرصه تحقیق درباره قبله و جهت آن شوند و موفقیت هایی به دست آورند. این تلاش ها باعث شد علم هیئت و جغرافیا که ارتباط تنگاتنگی به قبله و جهت یابی آن دارد، رشد کند و دانشمندان مسلمان، خدمات قابل توجهی به این علوم ارائه کنند.

معجزه پیامبر

بر پایه محاسبات دانشمندان علم هیئت قدیم، قبله های شهر مقدس مدینه با محراب پیامبر اسلام که هم اکنون به همان وضع در مسجد النبی سالم مانده است، تطبیق نمی کرد. همین موضوع سبب گفت وگوی بسیاری میان علمای اسلام درباره قبله محراب حضرت می شد و هر کس برای توجیه انحراف، چیزی بیان می کرد. تا اینکه دانشمند معروف، مرحوم سردارکابلی، بر اساس مقیاس های امروزی اثبات کرد که محراب پیامبر، با قبله شهر مدینه منطبق است و کم ترین انحرافی در آن دیده نمی شود.
این موضوع یک کرامت علمی است که بدون تحقیق و بررسی و نبودن کوچک ترین وسایل علمی و در حال نماز، چنان از بیت المقدس متوجه کعبه شده که کم ترین انحرافی در توجه ایشان به کعبه به وجود نیامده است.

علل مهم تغییر قبله ممکنه دو مسأله زیر باشد:

از آن جا که خانه کعبه در آن زمان کانون بت هاى مشرکان بود ، دستور داده شد مسلمانان به طور موقت به سوى بیت المقدس نماز بخوانند و به این ترتیب صفوف خود را از مشرکان جدا کنند .

اما هنگامى که به مدینه هجرت کردند و تشکیل حکومت و ملتى دادند و صفوف آنان از دیگران به طور کامل مشخص شد ، دیگر ادامه این وضع ضرورت نداشت در این هنگام به سوى کعبه قدیمى ترین مرکز توحید و پرسابقه ترین کانون انبیا بازگشتند .
2 . با قبله قرار گرفتن بیت المقدس و سپس تغییرش ، مسلمانان در بوته آزمایش قرار گرفتند; «وَ مَا جَعَلْنَا الْقِبْلَةَ الَّتِى کُنتَ عَلَیْهَآ إِلاَّ لِنَعْلَمَ مَن یَتَّبِعُ الرَّسُولَ مِمَّن یَنقَلِبُ عَلَى عَقِبَیْه;(بقره ،143) و ما آن قبله اى را که قبلا بر آن بودى ، تنها براى این قرار دادیم که افرادى که از پیامبر پیروى مى کنند ، از آنان که به جاهلیت باز مى گردند ، مشخص شوند» .

بدیهى است هم نماز خواندن به سوى بیت المقدس براى آنان که خانه کعبه را سرمایه معنوى نژاد خود مى دانستند ، مشکل بود و هم بازگشت به سوى کعبه بعد از بیت المقدس بعد از عادت کردن به قبله نخست . مسلمانان به این وسیله در بوته آزمایش قرار گرفتند تا تعصب ها در آن ها کشته شود و روح اطاعت و فرمانبردارى در آنان تحکیم گردد .

بنابر نقل تاریخ ، نوزده ماه پس از هجرت قبله تغییر یافت و این تغییر در نماز ظهر بود . در اثناى نماز ظهر ، پس از آن که پیغمبر اکرم(صلى الله علیه وآله وسلم) دو رکعت از نماز ظهر را گزارده بود ، وحى بر او آمد که روى خود را از بیت المقدس به سوى کعبه تغییر ده .
از آن جا که بیت المقدس در جهت شمال شهر مدینه است و مکه در جهت جنوب شهر مدینه مى باشد ، با تغییر قبله ، قبله 180 درجه چرخش پیدا کرد و از جهت شمال به جهت جنوب تغییر یافت .

ب) کسى که یکى از ضروریات دین اسلام را انکار کند ، به گونه اى که انکار او به انکار رسالت حضرت محمد(صلى الله علیه وآله وسلم) یا تکذیب آن حضرت برگردد ، مرتد است . وجوب روزه ماه رمضان ، ضرورى دین است . شخصى که وجوب آن را انکار کند ، و توجه داشته باشد که انکار آن به انکار قرآن و رسالت پیامبر اکرم(صلى الله علیه وآله وسلم) برمى گردد ، مرتد است .

ر.ک :
1.تفسیر نمونه ، ج 1 ، ص 479 ـ 509 .
2. سرود یکتاپرستى ، شهید بهشتى ، ص 33ـ73 ، انتشارات بقعه .
3.تحریر الوسیله ، امام خمینى ، ج 1 ، ص 106 ، دفتر انتشارات اسلامى ، قم .


موضوعات مرتبط: صهیونیست ، مذهبی ، دین
برچسب‌ها: قبله , صهیونیست , فلسطین , مسجدالاقصی


تاريخ : ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ | | نويسنده : ارتباطات قرارگاه ضد صهيونيستي كميل |

در مورد حمله ایران به اسرائیل

در کلاس یک استاد استراتژی نظامی شرکت کردم که توسط فردی با چندین دهه تجربه، از جمله خدمت در بالاترین سطوح در ارتش و دولت، ارائه می‌شد.

از ما پرسید :

آمریکا تصمیم گرفت با جت رادارگریز جدیدی که قبلاً از آن استفاده نکرده بود به عراق حمله کند و همه رادارها را دور زد؟ حمله موفقیت‌آمیز بود. استراتژیک بود؟»

بسیاری از همکلاسیها دستان خود را بالا بردند تا بگویند "بله، به هدف خود رسید" اما استاد گفت: شاید اینطور نبوده است!

‏چرا؟

«زیرا اکنون دشمنان توانایی‌ شما را می‌داند و زمان زیادی نمی‌برد که راه‌های دور زدن آنها را بیابند. اگر حمله را می‌توان با سلاح‌های معمولی انجام داد، بهتر است سلاح‌های برتر خود را تا زمانی که به آنها نیاز دارید نگه دارید. استفاده از آنها ایجاد ضرر می‌کند.»

حال تحلیل من این است که مقیاس حمله ایران، تنوع مکان‌هایی که هدف قرار داد و تسلیحاتی که استفاده کرد، اسرائیل را مجبور کرد که اکثر فناوری‌های ضدموشکی آمریکا و این کشور را در سراسر منطقه رونمایی کند.
در مقابل، ایرانی‌ها از هیچ سلاحی که اسرائیل نمی‌دانست استفاده نکردند، فقط تعداد زیادی از سلاح‌های معمولش را بکار برد. اما احتمالاً ایرانی‌ها اکنون تقریباً نقشه کاملی از ظاهر سیستم دفاع موشکی اسرائیل و همچنین مکان‌هایی که آمریکا در اردن و خلیج فارس دارد، در اختیار دارند.
همچنین می دانند که چقدر طول می‌کشد اسرائیل این تجهیزات را آماده کند، جامعه اسرائیل چگونه واکنش نشان می دهد ... و غیره
این هزینه استراتژیک هنگفتی برای اسرائیل است، در حالی که رژیم‌های عربی بویژه سلطنت اردن، اکنون از سوی مردم خود،
بخاطر اینکه کاری برای حفاظت از غزه انجام نداده‌اند اما تمام تلاش خود را برای حفاظت از اسرائیل بکار گرفتند، مورد انتقاد قرار می‌گیرند.

مهم اینست که ایران حالا می‌تواند تمام اطلاعات جمع‌آوری‌شده از این حمله را مهندسی معکوس کند تا حمله مرگبار اصلی را طراحی کند. در حالی که ایالات متحده و اسرائیل باید به دور از مدل فعلی خود که به خطر افتاده است، دست به باز طراحی بزنند که موفقیتش در توقف این حمله طراحی شده هنوز بسیار پرهزینه است.‏با تهدید یک جنگ منطقه‌ای که نه 🇺🇸 و نه رژیم‌های عربی نمی‌خواهند نزدیک‌تر شود، احتمالاً فشار آنها بر اسرائیل برای عقب‌نشینی افزایش می‌یابد و آتش‌بس را عملی‌تر می‌کند.

هر کسی که فرض کند این فقط جنبه نمایشی است، زمینه ارزیابی استراتژی در مقابل تاکتیک توسط ارتش را از دست داده است.‏نمایش قدرت مهم است، اما جمع‌آوری اطلاعات از وضعیت «دشمن» ارزشمندتر است، بخصوص اگر کسی برین باور باشد که یک جنگ فرسایشی طولانی پیش رو دارد.
نتانیاهو و دولت اسرائیل یک جنگ سریع و فوری را ترجیح میدهد تا بتوانند پای 🇺🇸 را وسط بکشند. ‏ایرانی‌ها جنگ فرسایشی طولانی‌تری را ترجیح می‌دهند که توانایی‌های بازدارندگی اسرائیل را از بین ببرد و آن را به متحدی برای اعراب و 🇺🇸 تبدیل کند که قرار گرفتن در کنارش بسیار پرهزینه است.


موضوعات مرتبط: صهیونیست
برچسب‌ها: یهود , صهیونیست , فلسطین , مسجدالاقصی


تاريخ : ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ | | نويسنده : ارتباطات قرارگاه ضد صهيونيستي كميل |

▪️در این چند روز آنقدر تحلیل‌های آب‌دوغ‌خیاری در مورد حمله نکردن ایران به سرزمین‌های اشغالی شنیده‌ام و برایم فرستاده‌اند که حیرت‌زده‌ام... از هر کسی هم که می‌فرستد می‌گویم مستنداتت کو، چه کسی گفته، کجا گفته و از چه کسی شنیده‌ای، پاسخی ندارند. یکی که خودش را منتظر ظهور می‌داند و برایش شمارش معکوس گذاشته گفته بود که «جاسوس‌های روس» حضور تیم مستشاری ایران در کنسولگری کشورمان در دمشق را به صهیونیست‌ها گزارش داده است (مثلا عقل کل ننوشته چرا مثلا در شش ماه گذشته این را گزارش نداده‌اند!) و دیگری هم مدام می‌نویسد که «جنگ بد است» و نباید در مورد جنگ حرف زد...

▪️از دیگر اظهارنظرها و موضع‌گیری‌های شاذ این قوم این موارد است: ایران اربیل را می‌زند، سفارت رژیم اشغالگر را در امارات یا باکو را هدف قرار می‌دهد (فکر می‌کنند عقل نظام هم مثل خودشان پاره‌سنگ بر می‌دارد!) یا اینکه می‌گویند ایران پاسخ نمی‌دهد یا اگر هم خواست بزند، بیابان را می‌زند، یا نوشته‌اند کلا نمی‌زند و بعد می‌گوید زده‌ایم؛ از خاک ایران شلیک به سمت سرزمین‌های اشغالی نخواهد شد و از عراق یا سوریه و یا لبنان شاهد شلیک‌ها خواهیم بود. یکی دیگر هم نظری داده که باید در کتاب گینس بنویسند و آن هم اینکه امریکا وساطت کرده و قول داده که اسرائیل به رفح حمله نکند و ایران هم به اسرائیل!!

▪️از این دست اظهارنظرها این روزها بسیار است و هر لحظه هم شاهد متعدد شدن این نوع موضع‌گیری‌ها خواهیم بود. اما حقیقت امر کاملا مشخص، مبرهن و روشن است. ایران از خاک خود به بهترین شکل و در حالی که بیشترین تلفات ممکن را بر دشمن وارد کند مواضع دشمن را هدف قرار می‌دهد. این همه ماجرایی است که روی خواهد داد و هر کسی حذف و اضافه‌ای بر آن داشته باشد، جز مزخرف گفتن و نوشتن، جز آنکه مغز مخاطب بیچاره را به کار بگیرد، کار دیگری نکرده است. ایران دشمن صهیونیستی را هدف قرار خوهد داد و چیزی هم جلودار ایران نخواهد بود.

▪️در واقع، منطق ادب کردن دشمن مهمترین و اصلی‌ترین منطق است. دشمنی ابلهی و خونخواری که اگر تودهنی نخورد و پایش شکسته نشود ممکن است همچنان جنایت کند، باید ادب شود. رژیم صهیونیستی باید هزینه و تاوان جنایت‌هایش را بدهد و بداند آنقدر ول و آزاد نیست که هر جنایتی که دوست دارد انجام دهد و مجازات نشود. باید هزینه سنگینی بایت این جنایت بدهد تا منطقه روی آرامش ببیند. هر جنایت، هر ویرانی، هر جنگ و هر خرابی که هست یک سرش به تل‌آویو وصل است. در واقع، رژیم صهیونیستی به عنوان نیروی نیابتی امریکا که با مجوز کاخ سفید دست به جنایت می‌زند به بدترین شکل ممکن که دردش غیرقابل پنهان کردن باشد تنبیه می‌شود و کارفرمای امریکایی هم هیچ غلطی نمی‌تواند کند.

▪️مانند همیشه شاهد این هستیم که امریکا مرتب واسطه می‌فرستد و تلاش دارد که رژیم صهیونیستی و باند مافیایی حاکم بر فلسطین اشغالی را از سرنوشت محتومی که دارند، نجات دهد. امریکا هم می‌داند که حمله ایران چه تبعاتی دارد، چه هزینه‌ای برای این رژیم دارد و می‌تواند در میان‌مدت چه فشاری بر رژیم کودک‌کش وارد کند و در نهایت چگونه این رژیم را از هم بپاشد. بنابراین حاضر است هر امتیازی بدهد، هر پیشنهادی ارائه کند و خود صهیونیست‌ها هم علی‌القاعده کم واسطه نمی‌فرستند، ولی دیگر فایده‌ای ندارد و اصولا واسطه فرستادن افاقه نمی‌کند. باید کمی صبر کنیم و منتظر بمانیم که چگونه دشمن ادب خواهد شد.

▪️اگر به صحبت‌های دبیرکل حزب‌الله لبنان دقت کرده باشید، متوجه نکات متعددی خواهید شد که در مورد پاسخ ایران بسیار روشن بود؛ ایران پاسخ خواهد داد، از خاک خودش پاسخ می‌دهد و حتما هم مواضع دشمن را هدف قرار می‌دهد. این سه نکته در سخنرانی روز دوشنبه سیدحسن نصرالله به شفافیت و روشنی وجود داد. بنابراین اگر کسی حرفی، نکته‌ای، تحلیلی یا نظری غیر از این داد به هیچ عنوان نپذیرید. قرار نیست دشمن تا هر جا که دوست داشت بیاید و کتک نخورد، به قول معروف، صبر راهبردی هم حدی دارد، صبوری هم اندازه‌ای دارد و ملت یکپارچه خواستار تنبیه دشمن زبون و تروریست هستند.

▪️به جای ان‌قلت آوردن و بهانه تراشیدن و گفتن از «دام» و «تور» بهتر است مطالبه‌گری مثبت کرده و در این زمینه مرتب خواستار اقدام عاجل و فوری برای تنبیه دشمن شویم. باید صدایی یکپارچه، قوی و موثر شویم که خواستار دفاع از ایران و مردمش است. شهدایی که در کنسولگری کشورمان در دمشق به شهادت رسیدند، «مردم» و «هم‌وطن» و «هم‌شهری» ما بودند و قصاص قاتلان آن‌ها کمترین خواسته و نابودی کامل دشمن به شکلی که دیگر سربلند نکند بهترین خواسته و مطالبه ما است.


موضوعات مرتبط: صهیونیست
برچسب‌ها: یهود , صهیونیست , فلسطین , مسجدالاقصی


تاريخ : ۱۴۰۳/۰۱/۲۴ | | نويسنده : ارتباطات قرارگاه ضد صهيونيستي كميل |

۱: کلافگی اسرائیل از حملات حزب الله لبنان

حزب الله لبنان از همان نخستین ساعات جنگ افروزی صهیونیست‌ها علیه نوار غزه، به نحوی جدی وارد میدان شد و گام‌هایی عملی را در برخورد با رژیم اشغالگر قدس در دستورکار قرار داد. در این راستا، در نتیجه حملات موشکی و پهپادی رزمندگان حزب الله لبنان به مناطق شمالی فلسطین اشغالی، شاهد آن بوده ایم که بیش از ۲۰۰ هزار صهیونیست آواره شده اند و البته که خسارات جدی اقتصادی، اجتماعی و سیاسی-امنیتی نیز به رژیم اسرائیل تحمیل شده است.

در این چهارچوب، تداوم حملات حزب الله لبنان در بیش از شش ماه اخیر علیه اهداف صهیونیستی در عمق اراضی اشغالی، که عمدتا نیز بر پایگاه‌ها و سایت‌های نظامی و اطلاعاتی اسرائیلی متمرکز بوده و موجب شده تا سیستم رصد و جاسوسی اسرائیل علیه لبنان تا حد زیادی مخدوش شده و آسیب ببیند، موجب شده تا اسرائیل به این جمع بندی برسد که بایستی رویکردی متفاوت را در برابر حزب الله لبنان در پیش گیرد. به بیان ساده تر، اینکه حزب الله لبنان عملا با حملات متعدد خود، رژیم اسرائیل و هیمنه اطلاعاتی و نظامی ادعایی آن را به سخره گرفته، تل آویو را به این جمع بندی رسانده که بهتر است تغیییر سیاست و تاکتیک بدهد و به شکل جدی تری با حزب الله لبنان به تقابل بپردازد.

در این راستا، یکی از مهمترین جلوه‌های راهبرد جدید اسرائیل علیه حزب الله لبنان، هدف قرار دادن شبکه تقویتِ این جنبش است که عمدتا از کانال ایران صورت می‌گیرد. مدافعان و حامیان این ایده معتقدند که ترور شهید سید رضی موسوی و همچنین شهید محمد رضا زاهدی نیز دقیقا در همین راستا بایستی تحلیل و تفسیر شود.

به بیان ساده تر، رژیم اشغالگر قدس سعی دارد تا جای ممکن زنجیره‌های تدارکاتی حزب الله لبنان و چهره‌های کلیدی که این زنجیره را تقویت و تامین می‌کنند، هدف قرار دهد و از این رو، به میدانِ عملیاتی حزب الله ضربات جدی را وارد کند. معادله‌ای که از نگاه اسرائیل، برونداد عینی خود را در میدان‌های جنگ نشان می‌دهد.

۲: نگرانی اسرائیل از موقعیت بین المللی خود

یکی دیگر از تئوری‌هایی که در مورد محرک‌های اصلی اسرائیل در رابطه با حمله اخیر آن به کنسولگری کشورمان در دمشق ارائه می‌شود، نگرانی فزاینده تل آویو از موقعیت خود در محیط بین المللی به ویژه از چشم انداز اتحاد با قدرت‌های غربی نظیر آمریکا است. اسرائیل در مدت اخیر پالس‌های روشن و صریحی را از دولت آمریکا و دیگر دولت‌های غربی نظیر فرانسه گرفته که در قالب تمامی آن‌ها این پیام به تل آویو مخابره شده که دیگر این رژیم از یک چک سفید امضا در جریان جنگ غزه سود نمی‌برد.

به طور خاص شاهد بودیم که فرانسوی‌ها در رایزنی‌های اخیر خود با مقام‌های اسرائیل به آن‌ها هشدار داده اند که حمله اسرائیل به رفح به معنای ارتکاب به جنایت جنگی خواهد بود و دولت آمریکا نیز به تازگی به قطعنامه ضرورت برقراری آتش بس فوری در نوار غزه در ماه رمضان، رای ممتنع داد و البته که لایحه کمک‌های ۱۸ میلیارد دلاری تسلیحاتی آمریکا به اسرائیل نیز به حالت تعلیق درآمده است.

پیام‌هایی از این دست تنها حامل یک نکته هستند و آن این است که اسرائیل حمله به کنسولگری ایران و تحریک یک جنگ گسترده و فراگیر منطقه‌ای را به مثابه رویدادی ارزیابی می‌کند که می‌تواند متحدان غربی این رژیم را بیش از پیش به آن نزدیک کند. مساله‌ای که به ویژه در شرایط کنونی که اسرائیل به شدت دچار انزوای منطقه‌ای و بین المللی شده، به کارِ این رژیم می‌آید و برای آن یک دستاورد قابل توجه محسوب می‌شود.

البته که صِرف رخداد یک جنگ بزرگ منطقه‌ای می‌تواند فضای تنفس تازه‌ای را برای اسرائیل ایجاد کند و آن را از سیلی از بحران‌های بزرگ و کوچکی که به آن‌ها گرفتار است و توجهات گسترده‌ای به آن‌ها معطوف است، تا حدی برهاند.

۳: اسرائیل و معمای احیای معادله بازدارندگی در منطقه

در نهایت باید گفت که رژیم اشغالگر قدس پس از حادثه هفتم اکتبر و البته فرسایشی شدن جنگ غزه به مدت هفت ماه، تا حد زیادی معادله مطلوب بازدارندگی مد نظر خود در محیط منطقه‌ای را مخدوش و ضعیف شده می‌بیند. عملیات هفتم اکتبر و در ادامه، جنگ غزه، تا حد زیادی تصویر قدرتمند ادعایی اسرائیل در ابعاد اطلاعاتی و نظامی را نزد دولت‌ها و ملت‌های منطقه و جهان کمرنگ و بی اعتبار کرده است.

حال در این شرایط، اسرائیل سعی دارد به هر شکل ممکن که شده، معادلات مرتبط با بازدارندگی و احیای تصویر قدرتمند خود را بار دیگر برقرار کند و از این رهگذر، برای خود دستاوردسازی داشته باشد. موضوعی که یکی از نمود‌های خود را در قضیه حمله به کنسولگری کشورمان در دمشق نشان داد. پیش از این شاهد انجام حملات و اقدامات مختلف رژیم اسرائیل با محوریت ترور شخصیت‌های برجسته محور مقاومت بوده ایم. البته که باید توجه داشت که اسرائیل تاکنون نتوانسته به هیچکدام از اهداف ادعایی خود در جنگ غزه نیز دست یابد.

این مساله در کنار اوج گیری بحران‌های اجتماعی، سیاسی، امنیتی و اقتصادی برای رژیم اشغالگر قدس، سبب شده تا این رژیم به ورای مرز‌های اراضی اشغالی حرکت کند و با انجام برخی اقدامات نظیر حمله به کنسولگری کشورمان، به نوعی بر آن باشد تا برای خود دستاوردسازی کند. معادله‌ای که هم می‌تواند سطح روحیه ساکنان فلسطینی اشغالی را بالا ببرد (از نگاه رهبران اسرائیلی) و هم تصویر ضعیف تل آویو در جریان جنگ غزه را تا حد بهبود بخشد. به بیان ساده تر، رویداد‌هایی نظیر حمله اسرائیل به کنسولگری کشورمان و یا ترور رهبران مقاومت، نه از موضع فعال اسرائیل بلکه از سر انفعال و ناتوانی این رژیم، محقق و عملیاتی می‌شوند.


موضوعات مرتبط: صهیونیست
برچسب‌ها: یهود , صهیونیست , فلسطین , مسجدالاقصی


تاريخ : ۱۴۰۳/۰۱/۲۰ | | نويسنده : ارتباطات قرارگاه ضد صهيونيستي كميل |

تمامی سازمان‌های یهودی و صهیونیستی که در عملیات یورش به مسجدالاقصی مشارکت می کنند

به لحاظ فکری ریشه در اساطیر و ادعاهای صهیونیستی دارند .

12 سازمان اصلی صهیونیستی در سرزمین های اشغالی فلسطین محور و هدایت کننده حرکت های افراطی جامعه صهیونیستی

علیه اماکن مقدس اسلامی و مسیحی شهر قدس به شمار می روند .

این سازمان‌های افراطی 12 گانه صهیونیستی عبارتند از:

جماعت احیای هیکل

(جماعتی یهودی بسیار افراطی است که سعی می کند با جذب سایر سازمان‌های هوادار تخریب مسجد الاقصی

به یک سازمان بزرگ و واحد تبدیل شود )

جماعت نگهبانان هیکل

(سازماني كه معتقدند برای احیای معبد حضرت سلیمان (ع)

یا همان هیکل نباید منتظر معجزه بود بلکه باید دست به کار شد و مقدمات لازم را که همان تخریب مسجدالاقصی است، فراهم كرد)

به سوی جبل حامور

(سازمانی دانشگاهی است که در واقع در زمینه ساخت هیکل نظریه پرداری می کند)

جنبش احداث هیکل

(كه هدف واقعی تاسیس خود را یهودی سازی حرم قدس شریف و بنای هیکل ادعایی بر ویرانه های مسجدالاقصی عنوان کرده)

مدرسه تفکر یهودیت

( كه هدف از تاسیس آن نیز تربیت نسلی از یهودیان عنوان شده است

که ایمان کامل به تخریب مسجد الاقصی و بنای هیکل داشته باشند)

جماعت بنای هیکل

( كه بیشتر در کار اجرای امورات مربوط به احیای شعائر ساخت هیکل تخصص دارد)

جماعت اسرائیل جوان

(كه بیشتر روی منطقه باب الواد در بخش قدیمی شهر قدس متمرکز شده است)

جماعت کاخ

( كه هوادار تخریب مسجدالاقصی هستند)

جماعت امنای هیکل

(سازمانی بسیار افراطی است که تلاش می کند با تخریب منطقه مسجدالاقصی

آن را به‌عنوان مقر اصلی شهر قدس اشغالی قرار دهد)

سازمان تاج کاهنی

(پیروان این جماعت عقیده دارند که طلایه دار جنبشی هستند که

مسیر نهایی به سمت هیکل را رهبری خواهند کرد)

جنبش بازگرداندن تاج

( جنبشي كه تلاش خود را روی مصادره خانه‌ها و تعدادی از ساختمانهای شهر قدس

به بهانه اینکه روزی این ساختمانها متعلق به یهودیان بود ، متمرکز کرده است)

جماعت سیطره بر مسجدالاقصی

( اعضای این جماعت آشکارا دعوت به تخریب مسجدالاقصی و همچنین اخراج مسلمانان می‌کنند .

از اهداف این جماعت همچنین یهودی سازی شهر الخلیل و سیطره

بر مسجد ابراهیمی است که نام کنیسه ماکفیر برآن نهاده‌اند )

همانطور كه ملاحظه مي‌شود مجموعه اين گروه‌ها و جنبش كه مبتني بر عقايد يهودي افراطي هستند ،

مي‌كوشند تا با تخريب مسجد الاقصي زمينه را

براي تخريب بقاياي نمادهاي اسلامي فراهم كنند.


موضوعات مرتبط: صهیونیست
برچسب‌ها: یهود , صهیونیست , فلسطین , مسجدالاقصی


تاريخ : ۱۴۰۳/۰۱/۲۰ | | نويسنده : ارتباطات قرارگاه ضد صهيونيستي كميل |
تاريخ : ۱۴۰۳/۰۱/۰۲ | | نويسنده : ارتباطات قرارگاه ضد صهيونيستي كميل |

آیا توجیه و دلایل نظامی نیز برای ورود نیروهای ایران به خاك عراق وجود داشت؟

بله؛ ایران با محاسبه و بررسی ملاك‌های نظامی نیز، موظف و بلكه مجبور بود به جنگ ادامه دهد. در توضیح این اجبار، همان‌طور كه گفته شد، پس از فتح خرمشهر هیچ‌گونه پیشنهادی برای صلح از هیچ مجمع رسمی و بین‌المللی ارائه نشد و پیشنهادها تنها در حد آتش‌بس بود. از جنبه نظامی نیز وضعیت زیر حاكم بود كه در آن وضعیت پذیرش آتش‌بس غیرعقلایی و خلاف اصول نظامی بود:

1ـ ارتفاعات آق‌داغ، قلاویزان، میمك و مهریز در اختیار عراق بود و دشمن بر شهرهای قصرشیرین و مهران و دشت میمك تسلط دید و تیر داشت. علاوه بر آن، نفت‌شهر نیز همچنان در اختیار عراق بود و لذا توازن نظامی همچنان به نفع این كشور سنگینی می‌كرد.

2ـ به علت آنكه عقبه اصلی ارتش عراق آسیب اندكی دیده بود و اشتهای تجاوز همچنان در سران حكومت عراق وجود داشت، لذا امكان تجاوز عراق همچنان پابرجا بود.

3ـ پس از عملیات بیت‌المقدس فاصله عراق با شهرهای اصلی ایران در جنوب (آبادان ـ خرمشهر) 500 تا 700 متر بود ولی ایران از شهر اصلی عراق در این منطقه 17 كیلومتر فاصله داشت، لذا با توجه به اینكه امكان تجاوز عراق منتفی نشده بود، برتری نظامی عراق همچنان تهدیدی علیه تمامیت ارضی ایران به شمار می‌رفت.

4ـ با توجه به باقی ماندن شاكله كلی ارتش عراق، خطر حمله مجدد به خاك ایران وجود داشت و نبودن تضمین بین‌المللی و منطقه‌ای برای جلوگیری از تجاوز مجدد عراق به ایران، بر اهمیت و جدی بودن تهدید و خطر می‌افزود. بنابراین تدبیر و اندیشه نظامی حكم می‌كرد تا زمانی كه دشمن خطرناك بود و امكان تجاوز مجدد او وجود داشت، بایستی او را تا حدی كه امكان تجاوزش مرتفع شود به عقب راند. همچنین باید از برتری نظامی خودی برای ایجاد فضای مناسب جهت برقراری صلح با ثبات استفاده كرد، كاری كه ایران به آن پرداخت.


موضوعات مرتبط: نظامی ، 8 سال دفاع مقدس
برچسب‌ها: 8 سال , دفاع مقدس , عراق , آتش بس


تاريخ : ۱۴۰۲/۱۲/۲۴ | | نويسنده : ارتباطات قرارگاه ضد صهيونيستي كميل |
.: :.